Z inicjatywy Starosty Pilskiego Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile rozpoczyna kampanię „Rzecznik poza urzędem”. Związane z nią działania mają służyć edukacji konsumenckiej.
W ramach kampanii prowadzonych będzie wiele działań służących promocji praw konsumenta. Jednym z nich jest profil na portalu społecznościowym Facebook.
- Na stronie będzie można zapoznać się z bieżącymi wydarzeniami z działalności rzecznika w Pile, a także z aktualnościami w zakresie przepisów prawa konsumenckiego – mówi Aleksandra Pęska, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile. – Będą także porady jak uniknąć pułapek w życiu codziennym np. podczas zawierania umów kupna - sprzedaży. Bardzo zachęcam do polubienia naszej strony.
Celem kampanii „Rzecznik poza urzędem” jest przede wszystkim edukacja konsumentów i promocja instytucji rzecznika. Wiedza w zakresie prawa konsumenckiego pozwala bowiem uniknąć wielu błędnych decyzji, a w przypadku już podjętych, daje możliwość konkretnych działań.
W ramach kampanii odbywać się będą również spotkania rzecznika konsumentów z młodzieżą i seniorami, będą też punkty konsultacyjne w galeriach handlowych.