Uwaga na umowy zawierane na „promocyjnych” pokazach

Data: 25-10-2019    Drukuj     Udostępnij     Udostępnij

Uwaga na umowy zawierane na „promocyjnych” pokazach Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile pomógł odzyskać mieszkańcowi powiatu pilskiego ponad 8 tysięcy złotych. Mężczyzna zawarł niekorzystną dla siebie umowę podczas pokazu sprzętu jednej z firm z Poznania. Zawarł umowę w dzień pokazu i przelał od razu pieniądze. 

Historia pana Grzegorza nie jest odosobniona. W maju tego roku mężczyzna otrzymał zaproszenie na spotkanie w Pile na pokaz sprzętu firmy z Poznania. Wybrał się na spotkanie z ciekawości, nie mając zamiaru nic kupować.

Na miejscu przesympatyczne prezenterki wygłosiły wykład o zdrowiu, podarowały uczestnikom drobne prezenty, a nawet zafundowały im poczęstunek. Atmosfera była miła i przyjazna.
W pewnej chwili jedna z prezenterek wyczytała nazwisko pana Grzegorza i podała informację,  że otrzymał on super promocję na sprzęt, ale musi koniecznie go dzisiaj kupić i podpisać umowę. Mężczyzna długo się nie zastanawiał i zakupił: matę masującą, naczynia, odkurzacz wodny, multicooker, podkład terapeutyczny itp. Całość za kwotę 8 200 zł, którą niezwłocznie przelał na wskazane konto!

Jednak po powrocie do domu, żona oburzona tak dużym wydatkiem, kazała mu wszystko zwrócić. Mężczyzna za radą Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pile wysłał natychmiast oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ale firma nie zwróciła pieniędzy. Wtedy zwrócił się do rzecznika o pomoc. Rzecznik wystąpiła z interwencją do przedsiębiorcy i mężczyzna odzyskał pieniądze.

- Kiedy już zdecydujemy się na udział w takich pokazach, musimy pamiętać, że sprzedający stosują różne techniki manipulacji. Dlatego głęboko zastanówmy się nad sensem tak drogich zakupów. Jeżeli jednak pokusi nas oferta i zapewnienia o skuteczności towaru, pamiętajmy, że w przypadku zakupów poza lokalem przedsiębiorstwa mamy 14 dni na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny. Jest to tzw. prawo do namysłu, umożliwiające kupującemu zapoznanie się z towarem i rozważenie racjonalności zakupu. W tym celu należy wysłać oświadczenie o odstąpieniu, listem za potwierdzeniem odbioru na adres sprzedawcy. Wtedy w przypadku odmowy uznania odstąpienia jest podstawa do dalszego działania - mówi Aleksandra Pęska-Świergosz, Powiatowy  Rzecznik Konsumentów w Pile.   
 
W przypadku pytań można zgłosić się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów, Starostwo Powiatowe w Pile, al. Niepodległości 33/35, p. 17, bądź telefonicznie 67 210 93 95. Aleksandra Pęska – Świergosz, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile.
 


 
Zapisz się na newsletter