„Konsument a przedsiębiorca” – to temat zajęć, które Powiatowy Rzecznik Konsumentów -Aleksandra Pęska-Świergosz przeprowadziła w Liceum Ogólnokształcącym Towarzystwa Salezjańskiego im. Jana Bosko w Pile. Podczas zajęć uczniowie mogli poznać zasady dotyczące zawierania umów, składania reklamacji, poznali różnicę między rękojmią a gwarancją, dowiedzieli się również co zrobić, gdy kupiony towar okazał się wadliwy. Zapoznali się także z kompetencjami rzecznika, który udziela darmowych informacji i porad prawnych, ma także możliwość występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów i praw konsumentów.
- Podając przykłady z życia uczuliłam uczniów przede wszystkim na oszustwa internetowe, bo młodzież często korzysta z zakupów przez internet. Temat ten wywołał burzliwą dyskusję, uczniowie zadawali mnóstwo pytań, które dotykały także tematu przestępstw gospodarczych – opowiada
Aleksandra Pęska-Świergosz, Powiatowy rzecznik Konsumentów.
- Udzieliłam im także kilku cennych rad, przede wszystkim, by zachowywali dowód zakupu, by nie podpisywali czegoś, z czym się nie zapoznali, a przede wszystkim, by bezkrytycznie nie ulegali reklamom – dodaje.
Na koniec spotkania młodzież otrzymała broszury „Vademecum konsumenta” wydane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie, do tego wzory reklamacji i przepisy Kodeksu cywilnego.
Budujące jest to, że zdaniem Powiatowego Rzecznika Konsumentów, coraz więcej młodych ludzi jest świadomych swoich praw i nie boi się z nich korzystać. Świadczy o tym również wzrastająca liczba spraw, a konsumenci coraz lepiej wiedzą, gdzie szukać pomocy i częściej dopominają się o swoje prawa.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów: Aleksandra Pęska - Świergosz
al. Niepodległości 33/35, 64-920 Piła,
tel. 67 210 93 95, pokój nr 17 (parter)
e-mail: rzecznik.konsumentow@powiat.pila.pl
biuro czynne jest:
poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 7:30 – 15:30