Wsparcie ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty powiatu pilskiego w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej

Projekt Powiatu Pilskiego pn. „Wsparcie ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty powiatu pilskiego w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej”  uzyskał dofinansowanie w ramach Priorytetu 6 „Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+)”
Działania 06.07 „Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe”
Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.

Całkowita wartość projektu:  2 309 533,28 zł
Kwota dofinansowania: 2 078 579,94 zł
Kwota dofinansowania UE: 1 616 673,29 zł
Wkład własny: 230 953,34 zł

Data rozpoczęcia projektu: 2024-12-01
Data zakończenia projektu: 2027-03-31

Głównym celem projektu jest zapewnienie, w okresie od 01.12.2024 do 31.03.2027 r., równego dostępu do dobrej jakości kształcenia włączającego w 8 ogólnodostępnych szkołach, prowadzących kształcenie zawodowe i ogólne w powiecie pilskim poprzez:

    zwiększ. kwalifikacji i kompetencji zawodowych do pracy z uczniem niepełnosprawnymi i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 160 (116K i 44M) osób z kadry pedagogicznej,
    prowadzenie zajęć specjalistycznych, działań integracyjnych i przeciw dyskryminacji dla 720 uczniów (432K, 288M),
    dostosowywanie dostępności i warunków panujących w szkołach do zgłaszanych potrzeb społecznych.

 
Projekt będzie realizowany przez: Beneficjenta, to jest Powiat Pilski we współpracy z:

    I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej Curie w Pile,
    Zespołem Szkół Budowlanych w Pile,
    Zespołem Szkół Ekonomicznych w Pile,
    Zespołem Szkół przy Teatralnej w Pile,
    Zespołem Szkół Technicznych w Pile
    Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Pile
    Zespół Szkół Gastronomicznych w Pile
    Zespół Szkół w Łobżenicy


Grupa docelowa w projekcie to 8 ogólnodostępnych szkół prowadzących kształcenie zawodowe i ogólne w powiecie pilskim, 160 osób z ich kadry pedagogicznej (116K, 44M) oraz 720 uczniów/uczennic (432K, 288M) w tym 7 osób niepełnosprawnych i 116 ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Efekty, rezultaty Projektu:
- podniesienie kwalifikacji 26 przedstawicieli kadry szkół w zakresie pracy z ON oraz z SPE,
- podniesienie kompetencji 116 przedstawicieli Rad Pedagogicznych szkół w zakresie edukacji włączającej i pracy z ON oraz z SPE,
- poprawa dostępności 8 szkół zaangażowanych w projekt,
- wsparcie w zakresie skutecznej edukacji włączającej 8 placówek systemu oświaty,
- wsparcie 123 uczniów niepełnosprawnych i z SPE,
- nabycie przez 720 uczniów umiejętności rozpoznawania i przezwyciężania  stereotypów oraz uprzedzeń, co przyczyni się do bardziej tolerancyjnego społeczeństwa szkolnego.

Zadania, które będą realizowane w ramach Projektu.

ZADANIE 1
Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZSE w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:
1. zakup, roboty budowlane i montaż schodołaza i platformy schodowej,
2. zakup i montaż rampy składanej,
3. wymiana podłogi w gabinecie terapeutycznym,
4. zakup sof akustycznych,
5. zakup budki akustycznej,
6. zakup mebli i wyposażenia do gabinetu terapeutycznego.

ZADANIE 2
Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS w Łobżenicy z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi  potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:
1. wymiana drzwi wejściowych,.
2. adaptacja pomieszczenia na gabinet  terapeutyczno-logopedyczny,
3. zakup mebli i wyposażenia gabinetu pedagoga i  gabinetu terapeutyczno-logopedycznego,
4. utworzenia kącika wyciszenia.

ZADANIE 3
Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ILO w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano działania polegające na adaptacji pomieszczenia na łazienkę dla osób niepełnosprawnych.
       
ZADANIE 4
Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS Staszic w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami

Zaplanowano działania polegające na modernizacji dwóch łazienka z przystosowaniem ich dla osób niepełnosprawnych.

ZADANIE 5
Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS Technicznych w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:
1. adaptacja pomieszczeń na gabinet pedagoga specjalnego,
2. wyposażenie gabinetu,
3. utworzenie kącika wyciszenia,
4. zakup 2 budek akustycznych.

ZADANIE 6
Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZSG w Pile z  uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:
1. zakup wyposażenia kącika wyciszenia,
2. zakup wyposażenia  gabinetu pedagoga oraz gabinetu psychologa i pedagoga specjalnego,
3. utworzenie mobilnej sali dydaktycznej.

ZADANIE 7
Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS przy Teatralnej w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:

1. zakup wyposażenia do gabinetu pedagogiczno-psychologicznego,
2. zakup wyposażenia  do gabinetu rewalidacyjnego.
 
ZADANIE 8
Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia ZS Budowlanych  w Pile z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.

Zaplanowano następujące działania:
1. zakup mebli do gabinetu terapeutycznego pedagoga specjalnego i pedagoga,
2. zakup wyposażenia do gabinetu pedagoga specjalnego,
3. zakup wyposażenia do gabinetu pedagoga.

ZADANIE 9
Podnoszenie kompetencji kadr w zakresie organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej poprzez studia podyplomowe dla N ZSE, ZST, ZS  Staszic i ZSB w Pile oraz ZS w Łobżenicy.

Zaplanowano studia podyplomowe dla 26 nauczycieli na kierunkach:
1. Diagnoza, terapia, wsparcie i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
2. Pedagogika specjalna w tym: terapia pedagogiczna i socjoterapia,
3. Neuropsychologia,
4. Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie, z autyzmem oraz z zespołem Aspergera,
5. Trening Zastępowania Agresji,
6. Edukacja włączająca i integracja.
 
ZADANIE 10
Podnoszenie kompetencji kadr w zakresie organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej poprzez studia podyplomowe dla N ILO, ZSG, ZSprzyT i ZSB.

Zaplanowano studia podyplomowe dla 26 nauczycieli na kierunkach:
1. Neurodydaktyka,
2. Terapia zaburzeń więzi,
3. Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna,
4. Oligofrenopedagogika z arteterapią,
5. Logopedia.
 
ZADANIE 11
Podnoszenie kompetencji kadr w zakresie organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej poprzez kursy i szkolenia dla nauczycieli.

Zaplanowano wsparcie w postaci kursów i szkoleń dla 35 nauczycieli w tym:
1. Szkolenie Trener TUS I i II stopień on line,
2. Kurs online Praca z dzieckiem z autyzmem oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
3. Metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi,
4. Artrterapia.
 
ZADANIE 12
Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS Ekonomicznych w Pile.

W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. rozwijające kompetencje emocjonalno-społecznych dla 2 uczniów - zajęcia indywidualnie,
2. dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla 10 osobowej grupy,
3. dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla 10 osobowej grupy,
4. dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla 10 osobowej grupy,
5. terapeutyczne indywidualne dla 2 uczniów.


ZADANIE 13
Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS w Łobżenicy.

W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. terapia psychologiczna indywidualna dla 5 osób,
2. zajęcia o charakterze terapeutycznym z pedagogiem specjalnym dla 6 osób,
3. terapia logopedyczna indywidualna dla 5 osób,
4. terapia zajęciowa dla 3 osób,
5. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno– społeczne z elementami treningu umiejętności społecznych dla 5 osób,
6. terapia pedagogiczna w zakresie usprawnienia  zaburzonych funkcji i wyrównywania deficytów - indywidualnie dla 4 osób,
7. edukacja ku przyszłości - zajęcia przygotowujące do dorosłego życia dla 5 osób.


ZADANIE 14
Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS przy Teatralnej w Pile.

W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. terapia psychologiczno-pedagogiczna - zajęcia indywidualne dla 8 osób,
2. zajęcia rewalidacyjne 1 grupa 4 osobowa,
3. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla jednej 10 osobowej grupy,
4. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla jednej 10 osobowej grupy.

ZADANIE 15
Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS Techn. w Pile.

W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. terapia psychologiczna - zajęcia indywidualne dla 5 osób,
2. zajęcia o charakterze terapeutycznym z pedagogiem specjalnym dla 6 osobowej grupy,
3. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne z elementami treningu
umiejętności społecznych dla 5 osobowej grupy,
4. terapia pedagogiczna w zakresie usprawniania zaburzonych funkcji i wyrównania deficytów w związku z niepełnosprawnością w celu włączenia ucznia/cy do pełnego funkcjonowania w społeczeństwie -  zajęcia indywidualne dla 4 osób.
 
ZADANIE 16
Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla U ZS Budowlanych w Pile.

W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. trening umiejętności społecznych dla 15 osób,
2. indywidualne zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla 10 osób,
3. zajęcia socjoterapeutyczne dla 6 osób,
 
ZADANIE 17
Zatrudnienie w ZS przy Teatralnej dodatkowego personelu - pedagoga  specjalnego w celu zwiększenia udziału dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.

W ramach zadania zaplanowano zatrudnienie w ZS przy Teatralnej dodatkowego personelu – pedagoga specjalnego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
 
ZADANIE 18
Wsparcie prowadzenia działań mających na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec uczniów z niepełnosprawnościami i z SPE poprzez wyposażenie placówek w odpowiednie pomoce i materiały dla kadry pedagogicznej oraz uczniów.

W ramach zadania zaplanowano wsparcie w postaci wyposażenia placówek:
1. Zespół Szkół Gastronomicznych zaplanował utworzenie w pracowni komputerowej stanowiska dla ON wyposażonego w program ZoomText Magnifier and Reader, mysz powiększającą i spec. Klawiaturę.
2. Zespół Szkół Budowlanych w Pile zaplanował:
a) wyposażenie dla uczniów słabowidzących pomocne w codziennej nauce w tym:
- Zoom TextMagnifier – program, służący do powiększania oraz uwydatniania wszystkiego co znajduje się na ekranie komputera,
- sprzęty powiększające,
b) Wyposażenie dla uczniów słabosłyszących w tym:
- specjalistyczny program multimedialny dla dzieci i młodzieży, wspomagający terapię
wyższych funkcji słuchowych, w tym centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego,
- pakiet składający się z dwóch programów serii mTalent - „Percepcja wzrokowa” oraz
„Percepcja słuchowa”,
- nagłośnienie do sali lekcyjnej.

ZADANIE 19
Wsparcie prowadzenia działań mających na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec uczniów z niepełnosprawnościami i z SPE poprzez działania ukierunkowanie na rozwijanie wśród dzieci/uczniów postaw związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji ze względu na np.: płeć, rasę, pochodzenie narodowe i etniczne, religię, światopogląd, niepełnosprawność, wiek czy status społeczny i ekonomiczny.
 
W ramach zadania przeprowadzone zostaną:
1. innowacyjne warsztaty – symulacje niepełnosprawności,
2. warsztaty świadomościowe,
3. warsztaty można różnić się pozytywnie.
 
ZADANIE 20
Podnoszenie kompetencji N w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej oraz pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz z SPE poprzez warsztaty dla Rad Pedagogicznych.

W ramach zadania zaplanowano warsztaty dla członków Rad Pedagogicznych placówek objętych projektem w tym:
1. Edukacja włączająca,
2. Zaburzenia psychospołeczne rozwoju uczniów/nic,
3. Krótkie techniki motywowania,
4. Współpraca z rodzicami w procesie wychowawczym.

 


7 lutego 2025 roku odbyła się konferencja prasowa mająca na celu poinformowanie o realizacji projektu.

Powiat Pilski pozyskał ponad 2 miliony złotych na wsparcie szkół w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej.

Dzięki dofinansowaniu, osiem szkół prowadzonych przez Powiat Pilski, zyska podwójnie. Z jednej strony, poprawi się dostępność i warunki dla uczniów z niepełnosprawnościami oraz specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a z drugiej, nauczyciele będą mogli rozwijać swoje kompetencje i umiejętności poprzez studia podyplomowe, kursy, szkolenia i warsztaty. Dodatkowo, również uczniowie skorzystają ze specjalistycznych terapii i zajęć.

- Mamy prawo oczekiwać edukacji w powiecie pilskim na wysokim poziomie, a ten wysoki poziom oznacza nie tylko jakość kształcenia ale też odpowiednie warunki, aby nikt nie był wykluczony. Te nasze oczekiwania korespondują z oczekiwaniami Unii Europejskiej, i dzięki członkowsku w UE, jesteśmy w stanie wykorzystać tę wspólnotę celów i korzyści – mówi Rafał Zdzierela, starosta pilski.

Środki pochodzą z Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027. Całkowita wartość projektu wynosi 2,3 mln zł, z czego prawie 1 milion zł zostanie przeznaczone na infrastrukturę i doposażenie szkół. Dzięki temu w szkołach nie tylko będą likwidowane bariery architektoniczne ale przede wszystkim powstaną odpowiednio wyposażone gabinety pedagogów, psychologów, w tym psychologów specjalnych. Będą też miejsca relaksacji i wyciszenia oraz budki akustyczne. Kolejny milion złotych zostanie przeznaczony na działania miękkie.

- W ramach projektu 26 nauczycieli odbędzie studia podyplomowe m.in. z zakresu diagnozy, terapii, wsparcia i edukacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, pedagogiki specjalnej, neuropsychologii, neurodydaktyki czy terapii zaburzeń więzi. Ponadto odbędzie się szereg kursów i warsztatów dla nauczycieli m.in. z metod pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi, edukacji włączającej, technik motywowania i współpracy z rodzicami. Wszystko po to, by nasi nauczyciele mogli lepiej pracować z uczniami -  informuje Renata Olejnik, zastępca dyrektora Wydziału Funduszy Pomocowych i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Pile.

W ramach projektu prowadzone będą również specjalistyczne zajęcia z uczniami (indywidualne) m.in. terapeutyczne, logopedyczne czy przygotowujące do życia.

- Niestety, uczniów z różnymi trudnościami, nie tylko niepełnosprawnościami, ale zwłaszcza z autyzmem i zaburzeniami emocjonalnymi, jest coraz więcej i borykamy się dzisiaj z ogromną trudnością pracy w samej szkole, która prócz aspektów edukacyjnych musi również zapewnić młodym ludziom wsparcie. Dlatego tego typu projekty są niezbędne, aby poszerzać tę ofertę terapeutyczną dla uczniów – mówi Dominika Wróbel, pedagog i psycholog w Zespole Szkół przy Teatralnej w Pile, gdzie w ramach projektu zostanie zatrudniony dodatkowy pedagog specjalny.

- Bardzo się cieszę, że w ramach tego projektu młodzi ludzie, którzy potrzebują wsparcia psychologicznego, będą mogli skorzystać z indywidualnych zajęć. Do tej pory psycholog szkolny, mimo że służył radą i pomocą, nie miał czasu na prowadzenie pełnej, indywidualnej terapii. Ten projekt wreszcie zapewni uczniom taką formę wsparcia, której potrzebują – dodaje Mariola Nosek, dyrektor Zespołu Szkół w Łobżenicy.

Projekt będzie realizowany w: I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Skłodowskiej-Curie w Pile, Zespole Szkół im. Stanisława Staszica w Pile, Zespole Szkół Budowlanych w Pile, Zespole Szkół Ekonomicznych w Pile, Zespole Szkół Gastronomicznych w Pile, Zespole Szkół Technicznych w Pile, Zespole Szkół przy Teatralnej w Pile i Zespole Szkół w Łobżenicy.

Szczegóły TUTAJ

 

 

Rozpoczynamy rekrutację do projektu

"Wsparcie ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty powiatu pilskiego w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej"

 

Powiat Pilski zaprasza do udziału w projekcie mającym na celu wsparcie edukacji włączającej w 8 szkołach prowadzących kształcenie zawodowe i ogólne. Projekt obejmuje działania dostosowujące warunki nauki do potrzeb uczniów i uczennic z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podnoszące kompetencje i kwalifikacje pedagogów oraz realizujące zajęcia terapeutyczne, wspomagające, rozwijające oraz dydaktyczno - wyrównawcze i integracyjne dla młodzieży.

Realizatorzy projektu to następujące szkoły:
✅ Zespół Szkół Ekonomicznych w Pile
✅ Zespół Szkół Technicznych w Pile
✅ Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Pile
✅ Zespół Szkół w Łobżenicy
✅ Zespół Szkół przy Teatralnej w Pile
✅ I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Pile
✅ Zespół Szkół Budowlanych w Pile
✅ Zespół Szkół Gastronomicznych w Pile

Zakres projektu obejmuje:
✔️ Studia podyplomowe dla 26 nauczycieli/lek w zakresie pracy z uczniami/uczennicami z niepełnosprawnościami
✔️ Kursy i szkolenia dla 116 nauczycieli/lek z metod wspierających edukację włączającą
✔️ Poprawę dostępności infrastruktury szkolnej w 8 placówkach
✔️ Zatrudnienie pedagoga specjalnego w Zespole Szkół przy Teatralnej w Pile
✔️ Organizację zajęć specjalistycznych dla 123 uczniów/uczennic z niepełnosprawnościami
✔️ Warsztaty dla 720 uczniów/uczennic dotyczące przełamywania stereotypów i budowania tolerancyjnej społeczności szkolnej

Realizatorzy będą rekrutować uczniów i uczennice na następujące zajęcia:
➡ Terapia psychologiczna indywidualna
➡ Zajęcia terapeutyczne z pedagogiem specjalnym
➡ Terapia logopedyczna indywidualna
➡ Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
➡ Edukacja ku przyszłości – przygotowanie do dorosłego życia
➡ Zajęcia socjoterapeutyczne
➡ Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z j. polskiego, j. angielskiego i matematyki

Nauczyciele/ki mogą skorzystać ze studiów podyplomowych w zakresie:
📌 Diagnoza, terapia i edukacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
📌 Pedagogika specjalna (terapia pedagogiczna i socjoterapia)
📌 Neuropsychologia
📌 Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz autyzmem
📌 Trening Zastępowania Agresji
📌 Edukacja włączająca i integracyjna
📌 Logopedia
📌 Neurodydaktyka
📌 Terapia zaburzeń więzi
📌 Oligofrenopedagogika z arteterapią
📌 Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna

Dostępne kursy i szkolenia dla kadry pedagogicznej:
🔹 Trener Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) I i II stopień
🔹 Metody pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
🔹 Praca z dzieckiem z autyzmem i zaburzeniami ze spektrum autyzmu
🔹 Arteterapia

Warsztaty dla Rad Pedagogicznych:
🔸 Edukacja włączająca
🔸 Zaburzenia psychospołeczne rozwoju uczniów
🔸 Krótkie techniki motywowania
🔸 Współpraca z rodzicami

Jak wziąć udział?
Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji są dostępne na stronach internetowych i mediach społecznościowych szkół objętych projektem. Informacje będą również przekazywane uczniom/uczennicom, rodzicom i nauczycielom/nauczycielkom za pośrednictwem e-dziennika.

Dokumenty rekrutacyjne udostępniamy także w załącznikach.

Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie i skorzystania z możliwości rozwoju!

 

 

PLIKI DO POBRANIA
Zapisz się na newsletter
Szanujemy Twoją prywatność!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej