Skrzynka z narzędziami do pracy z młodzieżą zagrożoną depresją i problemami emocjonalnymi

Projekt Powiatu Pilskiego pn. „Skrzynka z narzędziami do pracy z młodzieżą zagrożoną depresją i problemami emocjonalnymi” uzyskał dofinasowanie w ramach Programu Erasmus + Typ akcji: Partnerstwa na małą skalę w sektorze Edukacja Szkolna (KA210-SCH)

Tytuł projektu: „Skrzynka z narzędziami do pracy z młodzieżą zagrożoną depresją i problemami emocjonalnymi”

Kwota dofinasowania: 60 000 Euro

Wkład własny: 0

 

Partnerzy:

1. Zespół Szkół przy Teatralnej w Pile

2. Univerzita Mateja Bela V Banskej Bystrici – Słowacja

3. A-Kwadrat Klaudia Kaczmarek

 

Data rozpoczęcia projektu: 06-05-2025

Data zakończenia projektu: 05-12-2026

 

Głównym celem projektu jest wzrost kompetencji nauczycieli w pracy z uczniami z objawami depresji i problemami emocjonalnymi oraz wzrost tolerancji wśród rówieśników wobec tych uczniów.

Cel główny zostanie osiągnięty dzięki współpracy i wymianie doświadczeń pomiędzy Partnerami, w efekcie której wytworzony zostanie szereg narzędzi edukacyjnych zwanych "Skrzynką z narzędziami".

 

Cele szczegółowe:

1. Zdobycie wiedzy i doświadczenia przez nauczycieli w prowadzeniu zajęć o problemach emocjonalnych uczniów, poprzez udział w warsztatach tematycznych, obejmujących wszystkich nauczycieli będących wychowawcami, w trakcie trwania projektu.

2. Opracowanie scenariuszy zajęć na temat depresji i problemów emocjonalnych młodzieży.

3. Opracowanie materiałów dydaktycznych umożliwiających rozpoznawanie problemów emocjonalnych wśród młodzieży, co przyczyni się do wzrostu umiejętności nauczycieli w pracy z młodzieżą.

4. Wzrost wiedzy wśród nauczycieli na temat przyczyn depresji i problemów emocjonalnych u młodzieży.

5. Zwiększenie świadomości społeczności szkolnej z jakim trudnościami borykają się osoby dotknięte depresją czy problemami emocjonalnymi.

 

Grupa docelowa w projektu:

Bezpośrednimi odbiorcami projektu będą biorący w nim udział pracownicy wszystkich Partnerów, w tym instruktorzy A-Kwadrat, wykładowcy akademiccy Uczelni Słowackiej, nauczyciele, kadra zarządzająca i kadra edukacyjna Zespołu Szkół Przy Teatralnej w Pile.

 

Rezultaty projektu:

1. Wzrost wiedzy nauczycieli w pracy z uczniami z problemami emocjonalnymi u minimum 50 % kadry pedagogicznej.

2. Wzrost wiedzy i tolerancji wobec osób z problemami emocjonalnymi wśród rówieśników min. 30%.

 

„Dofinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Unia Europejska ani Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.”

 

 

Zapisz się na newsletter
Szanujemy Twoją prywatność!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej