Projekt Powiatu Pilskiego pn. „Skrzynka z narzędziami do pracy z młodzieżą zagrożoną depresją i problemami emocjonalnymi” uzyskał dofinasowanie w ramach Programu Erasmus + Typ akcji: Partnerstwa na małą skalę w sektorze Edukacja Szkolna (KA210-SCH)
Tytuł projektu: „Skrzynka z narzędziami do pracy z młodzieżą zagrożoną depresją i problemami emocjonalnymi”
Kwota dofinasowania: 60 000 Euro
Wkład własny: 0
Partnerzy:
1. Zespół Szkół przy Teatralnej w Pile
2. Univerzita Mateja Bela V Banskej Bystrici – Słowacja
3. A-Kwadrat Klaudia Kaczmarek
Data rozpoczęcia projektu: 06-05-2025
Data zakończenia projektu: 05-12-2026
Głównym celem projektu jest wzrost kompetencji nauczycieli w pracy z uczniami z objawami depresji i problemami emocjonalnymi oraz wzrost tolerancji wśród rówieśników wobec tych uczniów.
Cel główny zostanie osiągnięty dzięki współpracy i wymianie doświadczeń pomiędzy Partnerami, w efekcie której wytworzony zostanie szereg narzędzi edukacyjnych zwanych "Skrzynką z narzędziami".
Cele szczegółowe:
1. Zdobycie wiedzy i doświadczenia przez nauczycieli w prowadzeniu zajęć o problemach emocjonalnych uczniów, poprzez udział w warsztatach tematycznych, obejmujących wszystkich nauczycieli będących wychowawcami, w trakcie trwania projektu.
2. Opracowanie scenariuszy zajęć na temat depresji i problemów emocjonalnych młodzieży.
3. Opracowanie materiałów dydaktycznych umożliwiających rozpoznawanie problemów emocjonalnych wśród młodzieży, co przyczyni się do wzrostu umiejętności nauczycieli w pracy z młodzieżą.
4. Wzrost wiedzy wśród nauczycieli na temat przyczyn depresji i problemów emocjonalnych u młodzieży.
5. Zwiększenie świadomości społeczności szkolnej z jakim trudnościami borykają się osoby dotknięte depresją czy problemami emocjonalnymi.
Grupa docelowa w projektu:
Bezpośrednimi odbiorcami projektu będą biorący w nim udział pracownicy wszystkich Partnerów, w tym instruktorzy A-Kwadrat, wykładowcy akademiccy Uczelni Słowackiej, nauczyciele, kadra zarządzająca i kadra edukacyjna Zespołu Szkół Przy Teatralnej w Pile.
Rezultaty projektu:
1. Wzrost wiedzy nauczycieli w pracy z uczniami z problemami emocjonalnymi u minimum 50 % kadry pedagogicznej.
2. Wzrost wiedzy i tolerancji wobec osób z problemami emocjonalnymi wśród rówieśników min. 30%.
„Dofinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. Unia Europejska ani Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.”