POWIAT PILSKI uzyskał dotację z Unii Europejskiej na projekt „Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w Powiecie Pilskim”.
Przedmiotem projektu jest rozwój usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną oraz wdrożenie rozwiązań informatycznych służących cyfryzacji procesów i procedur administracyjnych, dla podniesienia efektywności funkcjonowania administracji publicznej oraz jakości i dostępności e-usług i e- zasobów publicznych szerokim grupom odbiorców.
Głównym celem projektu jest osiągnięcie korzyści z cyfryzacji administracji samorządowej przez obywateli zamieszkujących powiat pilski poprzez rozwój e-usług i e- zasobów publicznych.
Proces cyfryzacji powiatu pilskiego wymaga szybkiego wdrażania nowoczesnych i bezpiecznych narzędzi informatycznych oraz ich elastycznego wykorzystania. Zaspokojenie tych potrzeb zapewni realizacja projektu. Udział w programie zapewni rozwój cyfrowy powiatu pilskiego, zwiększenie cyberbezpieczeństwa i wzmocnienie kompetencji pracowników w zakresie zdalnej obsługi interesantów. W ramach projektu planowane jest także zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych oraz zakup sprzętu i oprogramowania. Zostanie również zakupiony system kolejkowy do Wydziału Komunikacji oraz referatu Wydziału Komunikacji w Wyrzysku i Punktu obsługi mieszkańców przy alei Poznańskiej 28 w Pile.
Całkowita wartość projektu: 1 094 577,00 PLN
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 766 203,90 PLN
#FunduszeUE
26 lutego 2024 roku odbyła się konferencja prasowa promująca projekt pn. „Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w Powiecie Pilskim”.
Link do filmu z konferencji: link
Powiat Pilski zakończył realizację projektu „Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w Powiecie Pilskim”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Dzięki wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań informatycznych zwiększono efektywność administracji publicznej, poprawiono jakość e-usług oraz podniesiono poziom cyberbezpieczeństwa systemów samorządowych.
W ramach projektu zakupiono nowoczesny sprzęt i oprogramowanie, wdrożono system kolejkowy w Wydziale Komunikacji oraz w punktach obsługi mieszkańców. Zrealizowane działania przyczyniły się do rozwoju cyfrowego powiatu, ułatwiając mieszkańcom dostęp do usług publicznych online.