Jak załatwić sprawę przez EPUAP – instrukcja
W Starostwie Powiatowym w Pile istnieją możliwości zdalnego załatwiania spraw urzędowych. To duża dogodność, która pozwala zaoszczędzić czas i załatwić sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu.
Do Urzędu można złożyć dokument, czy wniosek przy pomocy Elektronicznej Skrzynki Podawczej EPUAP.
Aby jednak złożyć dokument elektronicznie poprzez EPUAP, podobnie jak każdy dokument składany wersji papierowej, należy go podpisać. Podpisem elektronicznym w przypadku dokumentu składanego poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą EPUAP jest tzw. Profil Zaufany.
JAK ZŁOŻYĆ DOKUMENT DO URZĘDU przez EPUAP? 1. Jeśli jesteś posiadaczem Profilu Zaufanego wejdź na stronę internetową
www.bip.powiat.pila.pl 2. W bocznym menu (z lewej strony) wejdź w zakładkę
Elektroniczna Skrzynka Podawcza EPUAP. 3. Wybierz odpowiednią pozycję z dostępnego katalogu spraw, np. Sprawy ogólne > Pismo ogólne > Pismo ogólne do podmiotu publicznego.
4. Po kliknięciu „Załatw sprawę” zaloguj się Profilem Zaufanym.
6. Wypełnij formularz wpisując nazwę urzędu oraz inne pola wymagane, do pisma możesz również dołączyć załączniki.
7. Kliknij „Dalej”, następnie podpisz Profilem Zaufanym i wyślij pismo do Urzędu.
JAK ZŁOŻYĆ PROFIL ZAUFANY? 1. Kto nie posiada Profilu Zaufanego może go łatwo założyć. Należy zarejestrować się na stronie
www.epuap.gov.pl i wybrać sposób założenia i potwierdzenia Profilu Zaufanego.
2. Można od razu się zalogować i potwierdzić Profil Zaufany przez bankowość internetową.
3. Profil Zaufany można potwierdzić w Biurze Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Pile, aleja Niepodległości 33/35. WSKAZÓWKI JAK ZAŁOŻYĆ PROFIL ZAUFANY przez Internet ze szczegółową instrukcją TUTAJ Zachęcamy do korzystania z elektronicznych usług!