Szkolenia w ramach wsparcia projektowego dla nauczycieli Szkoły Ćwiczeń za nami! W okresie między 4.05 - 23.06.2021 intensywnie szkoliliśmy się z różnorodnych oraz ważnych zagadnień przydatnych w codziennej pracy nauczyciela. Oto "małe podsumowanie" tego inspirującego, twórczego oraz bardzo intensywnego czasu:
![➡](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Korzystanie z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych, w tym obsługa nowoczesnych narzędzi TIK (tablica interaktywna, drukarka 3D, smartfon, tablet, chmury komputerowe):
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tc9/1.5/16/1f536.png)
Tematyka warsztatów prowadzonych przez Roberta Preusa w dniach 4, 5, 6.05.2021 r. była następująca:
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
wykorzystanie drukarek 3D w edukacji,
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
zastosowanie czujniki smartfona do pomiarów i rejestracji wyników,
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
pomysły na wykorzystanie mobilnych technologii w szkole,
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
sposoby wykorzystania tablic interaktywnych,
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
chmury komputerowe w pracy dydaktycznej nauczyciela i ucznia.
![➡](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Bezpieczeństwo w sieci - cyberprzestrzeń i cyberszanse oraz zasady ergonomii w korzystaniu ze sprzętu komputerowego:
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tc9/1.5/16/1f536.png)
Tematyka warsztatów prowadzonych przez Tomasza Kocura w dniach 10, 11, 12.05.2021 r. była następująca:
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
techniczno-społeczne aspekty bezpieczeństwa w sieci;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
sposoby reagowania na zagrożenia w sieci;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
ochrona wizerunku;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
prawo autorskie i wolne licencje.
![➡](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Tworzenie własnych interaktywnych materiałów dydaktycznych i wykorzystanie dostępnych materiałów w sieci:
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tc9/1.5/16/1f536.png)
Tematyką warsztatów prowadzonych przez Romę Gorczycę w dniach 18, 19, 20.05.2021 r. było wykorzystanie narzędzi interaktywnych w procesie dydaktycznym:
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
️ANIMOTO - tworzenie fimików, ruchomych slajdów;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
️TINKERCAD - modelowanie 3D;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
️JAMBOARD - tablica wirtualna;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
️TRELLO - współpraca i zarządzanie projektam;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
️
Classtools.net - generatory gier on-line, quizów i map koncepcyjnych.️
![➡](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Budowanie innowacyjnych programów nauczania i scenariuszy zajęć/lekcji:
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tc9/1.5/16/1f536.png)
Tematyka warsztatów prowadzonych przez Wiesławę Kitajgrodzką w dniach 25, 26, 27.05.2021 r. była następująca:
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
program nauczania w zapisach prawa oświatowego ;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
metodologia opracowania programu nauczania;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
ewaluacja programu nauczania;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
obudowa dydaktyczna programów nauczania;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
nowatorskie ujęcie programu nauczania w zakresie przedmiotów matematyczno - przyrodniczych oraz języków obcych.
![➡](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Wykorzystanie metod eksperymentu naukowego, doświadczeń i obserwacji z życia w edukacji:
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tc9/1.5/16/1f536.png)
Tematyką warsztatów prowadzonych przez Grzegorza Wojewodę w dniach 7, 8 i 10.06.2021 była demonstracja m.in. takich doświadczeń i problemów badawczych jak: :
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
czy w każdym punkcie ciała w taki sam sposób odczuwamy dotyk;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
sprawdzenie działania ciśnienia powietrza;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
badanie zmian objętości gazów, cieczy i ciał stałych;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
demonstracja zjawiska konwekcji, dyfuzji,
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
jakie jest obciążenie mostu wodnego w Magdeburgu, gdy wpłynie na niego barka;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
jaka jest gęstość skały;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
demonstracja zjawiska konwekcji, dyfuzji,
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
jakie jest obciążenie mostu wodnego w Magdeburgu, gdy wpłynie na niego barka;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
jaka jest gęstość skały i wiele, wiele innych
![➡](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Stosowanie efektywnych strategii uczenia się wg preferencji sensorycznych uczniów, w tym motywowanie uczniów do nauki - najnowsze trendy:
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tc9/1.5/16/1f536.png)
Prowadząca zajęcia p. Iwona Rostankowska poruszyła w czasie zajęć odbywających się w dniach 14, 15, 16.06.2021 r. szereg zagadnień związanych ze współczesną dydaktyką, m.in. :
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
charakterystyka współczesnego ucznia – funkcjonowanie w szkole;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
neuronauka w dydaktyce;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
rola nauczyciela w procesie nauczania i uczenia się;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
strategie i style uczenia się;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
preferencje sensoryczne i ich wpływ na proces uczenia się;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
planowanie procesu dydaktycznego;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
rola motywacji w procesie uczenia się;
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
fakty i mity na temat uczenia się.
![➡](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Trening kształtowania umiejętności interpersonalnych i społecznych uczniów:
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tc9/1.5/16/1f536.png)
Zajęcia prowadzone przez p. Bożenę Ciechanowską w dniach 21, 22, 23.06.2021 r.
![????](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
Praktyczny wymiar zajęć w postaci ćwiczeń indywidualnych i grupowych, projektów, gier i symulacji sprzyjał integracji i pozwolił na doskonalenie kompetencji interpersonalnych.
LIPIEC 2021 ![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t13/1.5/16/1f4e3.png)
W ramach ZADANIA 1 - doposażenie pracowni przedmiotowych w sprzęt dydaktyczny i pomoce naukowe dla potrzeb funkcjonowania Szkoły Ćwiczeń dotarł do nas sprzęt do 8 pracowni:
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
matematycznej
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
informatycznej
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
języka angielskiego
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
języka niemieckiego
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
biologicznej
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
chemicznej
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
fizycznej
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
geograficznej
![➡](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Szkoła została doposażona m.in. w tablice multimedialne, monitory interaktywne, laboratorium mobilne wielofunkcyjne, tablety, kalkulatory graficzne, drukarkę 3D, roboty edukacyjne, okulary 3D.
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t13/1.5/16/1f4e3.png)
W ramach Zadania 1 - doposażenie pracowni przedmiotowych w sprzęt dydaktyczny i pomoce naukowe dla potrzeb funkcjonowania Szkoły Ćwiczeń - dotarł do nas ScienceBus – mobilne laboratorium przyrodnicze
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t58/1.5/16/1f52d.png)
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/td7/1.5/16/1f52c.png)
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t88/1.5/16/1f9ec.png)
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t86/1.5/16/1f9ea.png)
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t23/1.5/16/1f321.png)
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t76/1.5/16/1f9f2.png)
![➡](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Znajdują się tam różnego rodzaju pomoce naukowe oraz sprzęty, które znacznie ułatwią naukę z tego zakresu z poniższych dziedzin:
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
mechanika
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
termodynamika
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
optyka
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
akustyka i rozchodzenie się fal
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
magnetyzm i elektrostatyka
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
elektryczność
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
chemia podstawowa
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
chemia zaawansowana i elektrochemia
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
fizjologia roślin
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
nauka o Ziemi
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
biologia
![](https://www.powiat.pila.pl/f/SzĆ_zad.1_laboratorium.png?t=fls1_V0ZQIGZvdC9TesSGX3phZC4xX2xhYm9yYXRvcml1bS5wbmc&u=10)
W ramach Zadania 1 - doposażenie pracowni przedmiotowych w sprzęt dydaktyczny i pomoce naukowe dla potrzeb funkcjonowania Szkoły Ćwiczeń - została doposażona pracownia języka angielskiego
![➡](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Pracownia językowa to 18 stanowisk uczniowskich oraz stanowisko nauczyciela.
![➡](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Dodatkowe wyposażenie stanowią funkcjonalne meble oraz monitor interaktywny - na razie cieszą oko, ale już od września będzie można sprawdzić funkcjonalność sprzętu i oprogramowania na lekcjach języków obcych.
![➡](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/t25/1.5/16/27a1.png)
Dołączone oprogramowanie daje szerokie możliwości pracy indywidualnej oraz grupowej, m.in.:
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
cyfrową, niezależną regulację siły głosu dla każdego ucznia osobno lub dla wszystkich łącznie (uwzględnia potrzeby uczniów słabo słyszących i niedosłyszących);
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
podział uczniów na losowe pary/grupy niezależnie konwersujące ze sobą;
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
podział uczniów na losowe czwórki, każda czwórka pracuje z innym programem audio;
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
podział uczniów na dowolne grupy które jednocześnie realizują własne programy (np. grupa A dyskutuje z nauczycielem, grupa B słucha audycji i dyskutuje, w grupie C uczeń tłumaczy audycję a pozostali w grupie słuchają);
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
konwersacja nauczyciela z uczniem, parą lub grupą;
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
konwersacja nauczyciela z dowolnym uczniem lub grupą;
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
wysyłanie programu/audycji z dowolnego źródła do wybranych grup;
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
prowadzenie wykładu przez wbudowany wzmacniacz i głośniki;
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
włączenie i wyłączenie podsłuchu własnego głosu;
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
włączenie i wyłączenie podsłuchu własnego głosu dla uczniów;
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
zapis pracy (rozmów) na magnetofonie cyfrowym lub komputerze;
![????](https://www.facebook.com/images/emoji.php/v9/tcb/1.5/16/1f538.png)
wybór prędkości odtwarzania.
![](https://www.powiat.pila.pl/f/SzĆ_zad.1_pracownia językowa.jpg?t=fls1_V0ZQIGZvdC9TesSGX3phZC4xX3ByYWNvd25pYSBqxJl6eWtvd2EuanBn&u=10)
Powiat Pilski na podstawie § 9 ust. 8 Równościowego regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w powiecie pilskim”
ogłasza nabór uzupełniający do projektu „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w powiecie pilskim” dla nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Pile spełniających kryteria określone dla Segmentu 2.
Opublikowane poniżej dokumenty rekrutacyjne o nazwie 2_Załączniki do Regulaminu Rekrutacji_Nauczyciele SĆ należy złożyć do dnia
14 września 2021 r. do godz. 15.30 w Wydziale Oświaty Starostwa Powiatowego w Pile.
WYNIKI REKRUTACJI DOSTĘPNE W PLIKACH DO POBRANIA.
###
Planowane terminy spotkań stacjonarnych sieci współpracy w okresie IX-XI.2021r.:
- sieć I – 12.10.2021r. – matematyka, Małgorzata Rabenda
- sieć II - 13.10.2021r. – przyroda, Małgorzata Rabenda
- sieć III – 11.10.2021r. - TIK, Grzegorz Idziak
- sieć IV – 30.09.2021r. – języki obce, Piotr Bachoński
Spotkania zaplanowano od godz. 16.15 – 21.30.
### Powiat Pilski na podstawie § 9 ust. 8 Równościowego regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w powiecie pilskim”
ogłasza nabór uzupełniający do projektu „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w powiecie pilskim” dla nauczycieli I Liceum Ogólnokształcącego w Pile i Szkół Wspieranych spełniających kryteria określone dla Segmentu 2 i 3.
Opublikowane poniżej dokumenty rekrutacyjne należy złożyć do dnia
15 października 2021 r. do godz. 15.30 w Wydziale Oświaty Starostwa Powiatowego w Pile.
###
Powiat Pilski na podstawie § 9 ust. 8 Równościowego regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w powiecie pilskim” ogłasza nabór uzupełniający do projektu „Utworzenie Szkoły Ćwiczeń w powiecie pilskim” ETAP V – rekrutacja nauczycieli i trenerów szkoły ćwiczeń oraz szkół wspieranych (SEGMENT 2, SEGMENT 4).
Opublikowane poniżej dokumenty rekrutacyjne o nazwie 5_Załączniki do Regulaminu Rekrutacji_Nauczyciele SĆ i SW:
• Załącznik 5a - Deklaracja uczestnictwa w projekcie – nauczyciele szkoły ćwiczeń (SEGMENT 2) i szkół wspieranych (SEGMENT 4),
• Załącznik 5b - Zaświadczenie o statusie uczestnika projektu – nauczyciel,
• Załącznik 5c - Formularz zgłoszeniowy uczestnika/czki projektu (dane osobowe),
• Załącznik 5d - Oświadczenie uczestnika projektu,
wraz z wypełnionym drukiem o nazwie: Oświadczenia_szkolenia zdalne Piła.
należy złożyć do dnia 13 maja 2022 r. do godz. 15.00 w Wydziale Oświaty Starostwa Powiatowego w Pile. Ze względu na ograniczoną ilość miejsc, zgłoszenia będą rozpatrywane na bieżąco z możliwością uczestnictwa w najbliższych dedykowanych formach wsparcia. Zbiorcze wyniki rekrutacji będą dostępne w plikach do pobrania.
### HARMONOGRAM SZKOLEŃ METODYCZNE ZAJĘCIA WARSZTATOWE
dla nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, informatycznych i języków obcych ze szkół wspieranych i szkoły ćwiczeń realizowane w formule zdalnej za pomocą platformy ClickMeeting
L.p. | TEMAT SZKOLENIA | DOKŁADNA DATA, GODZINA REALIZACJI WSPARCIA | ADRES REALIZACJI WSPARCIA (LINK DO PLATFORMY CLICKMEETING) |
1. | Warsztaty dla obszaru matematycznego z zakresu poznania metod/technik wspierających procesy uczenia | 20.06.2022 r., godz. 15:00-20:00 | Link dla uczestników: https://trener1wlkp-itmbusiness310.clickmeeting.com/obszar-matematyczny3 |
2. | Warsztaty dla obszaru matematycznego z zakresu poznania narzędzi i środków technicznych wspierających procesy uczenia | 01.06.2022 r., godz. 15:00-20:00 | Link dla uczestników: https://itmbusiness310.clickmeeting.com/obszar-matematyczny3 |
3. | Warsztaty dla obszaru informatycznego z zakresu poznania metod/technik wspierających procesy uczenia | 23.05.2022r. godz. 15:00-20:00 | Link dla uczestników: https://itmbusiness310.clickmeeting.com/obszar-informatyczny3 |
4. | Warsztaty dla obszaru informatycznego z zakresu poznania narzędzi i środków technicznych wspierających procesy uczenia | 17.05.2022r. godz. 15:00-20:00 | Link dla uczestników: https://itmbusiness310.clickmeeting.com/obszar-informatyczny4 |
5. | Warsztaty dla obszaru przyrodniczego z zakresu poznania metod/technik wspierających procesy uczenia | 13.06.2022 r., godz. 15:00-20:00 | Link dla uczestników: https://itmbusiness310.clickmeeting.com/obszar-przyrodniczy3 |
6. | Warsztaty dla obszaru przyrodniczego z zakresu poznania narzędzi i środków technicznych wspierających procesy uczenia | 21.06.2022 r., godz. 15:00-20:00 | Link dla uczestników: https://itmbusiness310.clickmeeting.com/obszar-przyrodniczy4 |
7. | Warsztaty dla obszaru języków obcych z zakresu poznania metod/technik wspierających procesy uczenia | 10.05.2022 r., godz. 15:00-20:00 | Link dla uczestników: https://trener1wlkp-itmbusiness310.clickmeeting.com/obszar-jezykowy |
8. | Warsztaty dla obszaru języków obcych z zakresu poznania narzędzi i środków technicznych wspierających procesy uczenia | 11.05.2022 r., godz. 15:00-20:00 | Link dla uczestników: https://itmbusiness310.clickmeeting.com/obszar-jezykowy3 |