Starostwo Powiatowe w Pile zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej https://www.powiat.pila.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
Publikacja strony https://www.powiat.pila.pl: 2016-11-07
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-02-03
Data sporządzenia deklaracji dostępności: 2020-03-27, Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data przeglądu/aktualizacji deklaracji dostępności : 2024-02-26
Odpowiedzialnym za dostępność cyfrową strony jest: Wydział Informatyki.
Strona aktualizowana jest na bieżąco.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r., poz. 848), z powodu poniżej wymienionych niezgodności:
Starostwo Powiatowe w Pile dokłada wszelkich starań, aby bieżąco usuwać stwierdzane bariery na stronie internetowej. Zależy nam, aby każdy Internauta miał pełny dostęp do zamieszczanych materiałów, a serwis był zgodny z międzynarodowymi Wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1 (WCAG 2.1).
W menu "STRONA GŁÓWNA/PODSTAWOWE INFORMACJE" zawarte są dane teleadresowe instytucji.
Budynek Starostwa Powiatowego znajduje się w Pile przy alei Niepodległości 33/35 i został przystosowany do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami poprzez:
W szczególności zrealizowano następujące działania:
Budynek „A”Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
Telefon (22) 551 77 00
e-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Wszelkie problemy związane z dostępnością, wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej, skargi na brak zapewnienia dostępności można kierować:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Maciej Dembiński:
KOMUNIKAT 1 - możliwość wejścia z psem asystującym. (pdf, 79 Kb)
KOMUNIKAT 2 - pętla indukcyjna. (pdf, 79 Kb)
KOMUNIKAT 3 - tłumacz języka migowego. (pdf, 126 Kb)
KOMUNIKAT 4 - Plan działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Pile na lata 2022 -2024 (pdf, 201 Kb)
KOMUNIKAT 5 - Procedura obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Pile (pdf, 129 Kb)
KOMUNIKAT 6 - Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, informacyjno – komunikacyjnej. (wersja pdf, 129 Kb), (wersja doc, 30 Kb)
KOMUNIKAT 7 - Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej (wersja pdf, 161 Kb), (wersja doc, 30 Kb)