W piątek, 18 października, o godz. 11.00 w Biuro Wystaw Artystycznych Powiatu Pilskiego otwarcie kolejnej wystawy zdjęć dawnej Piły, tym razem z lat 80. I 90. XX wieku, na której zostanie zaprezentowanych ok. 400 fotografii.
To kolejna wystawa po prezentacji fotografii Romana i Andrzeja Zaranków, która okazała się jednym z największych wydarzeń wystawienniczych ostatnich lat (obejrzało ją ponad 5 tysięcy osób).
Tym razem zaprezentowane będą fotografie ze zbiorów nieżyjącego już Romualda Ereńskiego, jednego z najlepszych fotoreporterów w historii naszego regionie oraz Daniela Cichego, który również na przełomie lat 80 i 90 pracował dla różnych redakcji. Na wystawie zaprezentowane będą także fotografie ze zbiorów prywatnych osób.
Kuratorem wystawy jest Edmund Wolski, dyrektor BWA PP w Pile, który wybrał (z kilku tysięcy zdjęć) i opisał prezentowany zbiór. - Fotografie te pokazują to co było ważne dla życia miasta w tamtym czasie i to co było codzienne. Są fotograficznym zapisem wszystkich wymiarów życia społeczeństwa. Serdecznie zapraszam – mówi dyrektor Edmund Wolski. - To cenne, że BWA realizuje także takie projekty, które przybliżają historię Piły i regionu – dodaje Rafał Zdzierela, starosta pilski.
Wystawa jest drugim etapem projektu pt. „Dekada mroku i nadziei”, który realizuje BWA przy wsparciu środków z Biura „Niepodległa”, w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa”.
Wielu osobom przypomni ona klimaty, w jakich przyszło im funkcjonować 30-40 lat temu, a dla młodszych pokoleń i współczesnej młodzieży będzie prawdziwą lekcją historii, odnoszącą się do wydarzeń, które zamknęły epokę „mroku” i zapoczątkowały epokę „nadziei”, w której żyjemy obecnie.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania