W Powiatowym Centrum Edukacji w Pile w ramach projektu „Gotowi do pracy” trwa wyposażanie w nowoczesne urządzenia 4 pracowni do praktycznej nauki zawodów.Wartość projektu to 620 tys. zł, na jego realizację Powiat Pilski - Starostwo Powiatowe w Pile pozyskało unijne dofinasowanie 560 tys. zł z WRPO na lata 2014-2020.
- Dzięki skutecznemu pozyskiwaniu środków zewnętrznych nieustannie podnosimy jakość kształcenia zawodowego uczniów, aby zdobyli wysokie kwalifikacje i dobrą pracę - mówi Eligiusz Komarowski, starosta pilski.
Jak dotąd całkowicie doposażone zostały dwie pracownie.Do pracowni spawalniczej zakupiono np. symulator spawania. Został on tak zaprojektowany, że młodzież może uczyć się spawania od podstaw, a potem doskonalić umiejętności spawania w różnych pozycjach, w sposób bezpieczny dla zdrowia i przyjazny dla środowiska.
Do pracowni komputerowej wspomagania projektowania CAD/CAM zakupiono zestawy komputerowe stacjonarne z oprogramowaniem i laptop z projektorem.
Niebawem w pełni wyposażona będzie jeszcze pracownia obrabiarek sterowanych numerycznie CNC. Ale już zakupiono do niej drukarkę 3D, laptop, projektor i program graficzny do nauki projektowania.
Podobne bogato wyposażona będzie pracownia samochodowa, do której trafią nowoczesne urządzenia diagnostyczne, na wzór tych, które znajdują się w nowoczesnych warsztatach diagnostyki i mechaniki pojazdowej.
Realizowany projekt obejmuje także kursy dokształcania nauczycieli kształcenia zawodowego i instruktorów praktycznej nauki zawodu. - Te wszystkie działania podnoszą atrakcyjność programów nauczania w PCE w Pile, w której uczniowie szkół ponadpodstawowych nabywają umiejętności zawodowe w praktyce - podsumowuje starosta.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania