I miejsce w województwie dla Powiatu Pilskiego w konkursie, ogłoszonym przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, może oznaczać tylko jedno – kolejne unijne pieniądze trafią wprost do mieszkańców powiatu. Ponad 1 milion złotych (z czego 750 000,00 złotych pochodzących z WRPO na lata 2014-2020) Powiat Pilski przeznaczy na realizację projektu związanego z promocją gospodarczą regionu.
Był to pierwszy konkurs ogłoszony na promocję gospodarczą dla samorządów, tym bardziej cieszymy się, że nasz projekt uzyskał tak wysoką ocenę – mówi Eligiusz Komarowski Starosta Pilski.
W ramach projektu zostanie wdrożony i zrealizowany kompleksowy system rozwoju gospodarczego Powiatu. Szereg zintegrowanych działań ma zwiększyć rozpoznawalności Powiatu Pilskiego jako miejsca atrakcyjnego i przyjaznego dla inwestorów i rozwoju biznesu.
Realizacja projektu rozpocznie się już we wrześniu 2019 roku. Zaplanowano m. in. branche biznesowe połączone ze szkoleniami dla przedsiębiorców. Spotkania w tej formie będą świetną okazją do zdobycia i rozwinięcia kontaktów biznesowych, a także do skorzystania ze wskazówek osób prowadzących spotkania na temat tego, jak wprowadzić swoje, często rodzime produkty czy usługi na rynki zagraniczne.
- Środowiska biznesowe skupione wokół różnych branż będą mogły bez zobowiązań się spotkać, wypowiedzieć i zaproponować ciekawe rozwiązania. Liczymy, że te inicjatywy przyciągną ludzi, którzy swoją wiedzą i doświadczeniem będą skłonni dzielić się z innymi – kontynuuje Starosta.
Warto podkreślić, że projektu, który będzie realizował powiat swoim zasięgiem dotknie przeszło 6 000 przedsiębiorców, bowiem tylu działała na terenie regionu w branżach zaliczanych do tzw. inteligentnych specjalizacji wielkopolski. Z tej puli blisko 60 skorzysta z oferowanych działań. Starostwo w projekcie, który zajął I miejsce założyło, iż zakwalifikowani do udziału w przedsięwzięciu przedsiębiorcy wezmą udział w branżowych targach w Stanach Zjednoczonych oraz Niemczech, a Powiat Pilski sfinansuje wszystkie koszty związane z wyjazdem na targi i utworzeniem stoisk wystawienniczych.
Dzieje się tak gdyż, system zarządzania promocja gospodarczą i inwestycyjną realizowany w ramach projektu ma charakter kompleksowy. Zaraz po szkoleniach dla przedsiębiorców odbędą się także warsztaty skierowane wprost do pracowników gmin należących do powiatu pilskiego. Obejmą one tematykę z zakresu pozyskiwania inwestorów gospodarczych i przygotowywania ofert inwestycyjnych. Ukoronowaniem powyższych działań będzie utworzenie platformy inwestycyjnej. Na niej przedsiębiorcy, ale i gminy będą mogli zamieszczać i na bieżąco aktualizować swoje oferty inwestycyjne. Powstanie też szereg materiałów promocyjnych, wydanych w różnych językach, które wpłyną na rozpoznawalność marki powiatu pilskiego jako regionu gospodarczo atrakcyjnego.
Jak zapowiedział na konferencji starosta Eligiusz Komarowski: Projekt jest elementem szerszej wizji rozwoju naszego regionu. Jesteśmy przekonani, że dzięki tym działaniom gminy z terenu powiatu pilskiego pozyskają inwestorów zagranicznych, a przedsiębiorcy partnerów biznesowych. Wszystko to w perspektywie długookresowej przełoży się na wzrost atrakcyjności inwestycyjnej naszego obszaru.
Projekt potrwa blisko 3 lata i jak mówi Starosta nie jest ostatnim słowem powiatu w tym zakresie. Rekrutacja przedsiębiorców do projektu ruszy już we wrześniu.
Projekt jest realizowany w partnerstwie z Fundacją na Rzecz Wsparcia Innowacji w JST. Zadania Fundacji obejmują współpracę z Powiatem Pilskim przy organizacji targów oraz przygotowanie materiałów promocyjno – informacyjnych zaplanowanych w projekcie.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania