Uczniowie Zespołu Szkół Gastronomicznych w Pile podczas wakacji odbywają atrakcyjne staże we Włoszech i Portugalii.
Pod koniec czerwca na czterotygodniowy staż do Bolonii wyjechała pierwsza, 25-osobowa grupa uczniów, która uczestniczy w projekcie „Praktyka zagraniczna krokiem w przyszłość zawodową” w ramach programu Erasmus +. Młodzież poznaje funkcjonowanie zakładów gastronomicznych oraz hotelarskich we Włoszech. Każdego dnia uczy się również przyrządzania charakterystycznych dań kuchni włoskiej: makaronów, owoców morza czy pizzy jak również serwowania potraw kuchni śródziemnomorskiej. Co ciekawe, uczniowie gotują również w czasie wolnym.
W stażach bierze udział młodzież zarówno z technikum jak i szkół branżowych. Hotelarze na przykład poznają procedury obsługi klienta oraz organizację pracy w hotelach. Uczniowie dużo podróżują po Włoszech. Odwiedzili na przykład miasta pięknej Toskanii – Wenecję i Florencję, miasta z licznymi zabytkami i cudami architektury.
W połowie lipca z kolei 15 uczniów Gastronomika wyjechało do portugalskiej Bragi. Są to uczniowie, którzy uczestniczą w projekcie „Usługi gastronomiczne i hotelarskie przyszłością rynku pracy” z programu POWER w ramach Erasmus +. Staż potrwa trzy tygodnie. Program pobytu jest nie mniej bogaty. Młodzież zwiedziała już starówkę oraz sanktuarium Bom Jesus do Monte w Bradze. Uczniowie, podobnie jak ich koledzy we Włoszech poznają regionalne potrawy i sposoby ich przyrządzania. Nabierają także doświadczenia w obsłudze gości.
Dla większości to pierwszy wyjazd zagraniczny w życiu. Takie wspomnienia pozostają na całe życie.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania