15 czerwca w Grabównie (gm. Miasteczko Krajeńskie) odbył się już po raz trzeci piknik pod nazwą Drzymałówka. Impreza jest organizowana na cześć Michała Drzymały, który jest symbolem walki z germanizacją Polaków. Michał Drzymała ostatnie lata swojego życia spędził w Grabównie i został pochowany w Miasteczku Krajeńskim.
Podczas pikniku nie zabrakło atrakcji dla mieszkańców, i tych młodszych, i tych starszych. Był m.in. innymi konkurs plastyczny „Wóz Drzymały w oczach dziecka” czy prelekcja i konkurs wiedzy o życiu tego bohatera. Odbył się także konkurs kulinarny „Po krajeńsku trzy!” Przewodniczącą jury była radna Rady Powiatu w Pile Katarzyna Papieska, a Powiat Pilski współfinansował to wydarzenie.
Wyniki konkursu kulinarnego: I miejsce - Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Brzostowie za potrawę: pieczoną pierś z kaczki pod pieczonym jabłkiem, pieczony pańtówczok, sos z jagód oraz z owoców czarnego bzu, a także cebulkę marynowaną i sianko z ziemniaków; II miejsce - Koło Gospodyń Wiejskich w Grabionnej za potrawę: zraz z jelenia na chmurce z puree, pieczonego selera i gruszki, w towarzystwie szparagów; III miejsce - Koło Gospodyń Wiejskich w Morzewie za placki ziemniaczane z kapustą kiszoną, boeuf strogonow oraz zestaw surówek i kompot; IV miejsce - Kaczorskie Koło Gospodyń Wiejskich za udka z kaczki z sosem malinowo-czekoladowym, kopytkami i modrą kapustą; V miejsce - Koło Gospodyń Wiejskich w Dziembowie za krokiety z kaszanką i jabłkiem.
Gratulacje!
Zdjęcia: Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna w Miasteczku Krajeńskim. Dziękujemy!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania