Trwają już intensywne prace przy wymianie murawy na sztuczną nawierzchnię na dużej płycie boiska na Stadionie Powiatowym przy Okrzei w Pile. Sztuczna trawa pozwoli na korzystanie z tego obiektu przez wiele godzin każdego dnia i to przez cały rok.
Prace ruszyły zaraz po tym, jak 30 stycznia starosta pilski Eligiusz Komarowski oraz Arkadiusz Kubich, wicestarosta pilski podpisali umowę z wykonawcą prac, którym zostało Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe Cold Point z Poznania. Przebiegają w szybkim tempie.
- 2 sierpnia 2023 roku, w godzinach wieczornych, wspólnie z Edi Andradiną, który wybudował Edi Arenę – Centrum Piłkarsko-Tenisowe w Pile, wizytowaliśmy stadion i rozmawialiśmy o tym jak zwiększyć przepustowość boiska. Mamy rzesze chętnych, a trawa nie nadąża z wegetacją. Obecnie boisko możemy udostępniać maksymalnie 10 godzin w tygodniu, a potrzeby są na 10 godzin dziennie. I wtedy padł pomysł: sztuczna nawierzchnia. Jest luty, a my już ją budujemy! – mówi starosta Eligiusz Komarowski.
Powiat Pilski jeszcze w ubiegłym roku złożył wniosek do Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych o dofinasowanie i pozyskał 3,5 mln zł (po podpisaniu umowy z wykonawcą, wartość prac będzie jednak niższa). Termin zakończenia prac to 122 dni od daty popisania umowy. Sztuczna trawa zostanie położona na powierzchni 110 na 71,8 m, w tym samo boisko w liniach ma 100 na 64 metry.
- Dzięki niej z boiska będzie można korzystać siedem dni w tygodniu. Dostępne będzie nie tylko dla drużyn z Piły, ale dla wszystkich z gmin powiatu pilskiego oraz mieszkańców, którzy po prostu mają ochotę na sportową rekreację – dodaje starosta.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania