Przypomnijmy: Powiat Pilski w ostatnim czasie doświetlił i oznakował trzy przejścia dla pieszych: w Szydłowie, Łobżenicy i w miejscowości Czajcze (gm. Wysoka). Celowość takich działań widać zwłaszcza teraz, kiedy szybko zapada zmrok i dni są pochmurne.
- Dzięki tym inwestycjom przejścia te stały się bezpieczniejsze dla pieszych, którzy teraz są widoczni na drodze. Pamiętajmy, że każde doświetlone przejście zmniejsza ryzyko potrącenia bądź innego poważnego wypadku – mówi starosta pilski Eligiusz Komarowski.
Doświetlenie przejść możliwe było dzięki środkom jakie Powiat Pilski pozyskał z programu MSWiA ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem Bezpieczniej” im. Władysława Stasiaka na lata 2018-2020. Projekt Powiatu Pilskiego pn. „Bezpieczni w powiecie pilskim - świecimy (przykładem) na przejściach dla pieszych”, uzyskał pierwsze miejsce w kraju i 100 tys. zł dotacji na jego realizację.
Warto pamiętać też, że widoczność pieszego po zmroku znacząco zwiększają również elementy odblaskowe np. opaska, smycz czy kamizelka odblaskowa.
Powiat Pilski w 2019r. wspólnie z Komendą Powiatową Policji w Pile zrealizował spot, który dobitnie to pokazuje. Spot powstał w ramach programu „Bezpieczni w powiecie pilskim – od juniora do seniora”, na który Powiat Pilski pozyskał łącznie ok. 100 tys. zł, również z ministerialnego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań „Razem Bezpieczniej" im. Władysława Stasiaka na lata 2018 - 2020.
OBEJRZYJ MATERIAŁ FILMOWY I ZOBACZ JAK KIEDYŚ I TERAZ WYGLĄDAJĄ TE PRZEJŚCIA ⤵️⤵️⤵️
ZOBACZ SPOT JAK ODBLASKI ZWIĘKSZAJĄ WIDOCZNOŚĆ PIESZEGO NA DRODZE ⤵️⤵️⤵️
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania