10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Ma on na celu upowszechnienie polityki zdrowia psychicznego oraz edukację społeczną w zakresie profilaktyki.
- Ważne jest także zapewnienie profesjonalnej pomocy i opieki, zwłaszcza dla dzieci i młodzieży, która coraz częściej boryka z wieloma problemami i zaburzeniami emocjonalnymi. Właśnie w tym celu razem ze spółką CenterMed Poznań oraz Fundacją CISZUM uruchomiliśmy w tym roku Powiatowe Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzież w Pile. Działa od kilku miesięcy i okazało się, że jest bardzo potrzebne - mówi Eligiusz Komarowski, starosta pilski.
Mieści się w budynku przy ul. Rydygiera 23 w Pile (blisko Szpitala Specjalistycznego). Tu dzieci i młodzież do 18 roku życia z terenu gmin powiatu pilskiego otrzymuje profesjonalną pomoc psychiatrów, terapeutów, logopedów, neurologopedów i wielu innych specjalistów.
Z kolei w budynku przy alei Wojska Polskiego 49b w Pile funkcjonuje CENTRUM KOORDYNACJI, w którym przyjmowane są zgłoszenia od młodych pacjentów, rodziców, opiekunów, placówek pomocy społecznej, instytucji zajmujących się pomocą dzieciom i młodzieży.
To pierwszy punkt kontaktu ze specjalistami, który czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. od godz. 8.00 do 18.00; numery tel. 67 35 405 30 lub 511 730 113. Ponadto w nowo otwartym Centrum funkcjonuje mobilny zespół psychologów, który w razie potrzeby przyjedzie do młodego pacjenta do domu. W godz. od 18.00 do 22.00 działa także Telefon Zaufania, nr 800 806 010.
Centrum uruchomiliśmy w ramach projektu, który uzyskał dofinansowanie ze środków unijnych z Europejskiego Funduszu Społecznego (WRPO 2014-2020) w wysokości blisko 7 mln zł.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania