Na terenie Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej w Białośliwiu odbyło się spotkanie na temat jej rewitalizacji z udziałem wielu stron, zaangażowanych w to przedsięwzięcie.
Uczestniczyli w nim Rafał Zdzierela, starosta piski, Stefan Kowal, wicestarosta pilski, Michał Andrzejak, pełniący obowiązki wójta Białośliwia, radni Gminy, z przewodniczącym Dawidem Teterą, architekt Marek Światopełk -Mirski, Artur Bąk, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Pile i Jerzy Borzych, prezes Towarzystwa Wyrzyskiej Kolejki Powiatowej.
Podczas spotkania dokonano wstępnej oceny stanu infrastruktury kolejki. Przez lata stan techniczny obiektów ulegał postępującej degradacji. Nie podjęto jednak skutecznych działań mających na celu pozyskanie środków na ich modernizację.
Obecne władze Powiatu Pilskiego razem z Gminą Białośliwie planują wspólne działania mające na celu rozwój i promocję kolejki, aby pozyskać nowych turystów. Skala potrzeb jest bardzo duża. W pierwszej kolejności planowane są prace rewitalizacyjne budynków kolejowych znajdujących się na terenie Białośliwia, a także zapewnienie dostępności pod kątem osób ze specjalnymi potrzebami. Realizacja tego projektu będzie pierwszym etapem, który umożliwi korzystanie z obiektu szerszej grupie odbiorców.
Przypomnijmy, że po wstępnych ustaleniach Powiat Pilski wraz z Gminą Białośliwie planuje pozyskanie środków unijnych na ten cel, między innych za pośrednictwem LGD "Krajna nad Notecią", do której należą oba samorządy.
Wyrzyska Kolejka Powiatowa w Białośliwiu to jedna z największych atrakcji turystycznych powiatu pilskiego. W przyszłym roku będzie obchodziła jubileusz 130-lecia. Obecnym władzom zależy, aby jej potencjał był jak najlepiej wykorzystany.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania