Warto było się starać i tygodniami pracować nad tą ideą. Zadanie nie było łatwe, ale dzięki mieszkańcom Piły i okolic, którzy tłumnie dotarli 13 października do hali Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, rekord Guinnessa w największej liczbie wykonanych rzutów karnych został w Pile pobity!Strzał na bramkę oddało dokładnie 1036 osób, czyli o 105 więcej niż w Japonii, gdzie ustanowiono poprzedni rekord.
- Bardzo dziękuję wszystkim obecnym na próbie. To wspaniałe, że udało się zjednoczyć różne środowiska, że było nas dzisiaj tak wielu. Cieszę się, że też mogłem oddać własny, celny strzał na bramkę. Mój był 932, a więc ten, który poprawił wynik z Japonii. Zawsze staram się wspierać takie przedsięwzięcia, tym bardziej, jeśli mają one swój aspekt społeczny – powiedział Eligiusz Komarowski, starosta pilski i jednocześnie honorowy patron wydarzenia.
A tym społecznym wymiarem imprezy była inicjatywa przedsiębiorstwa „Dolina Noteci”, które za każdą strzeloną bramkę ufundowała puszkę karmy dla zwierząt przebywających w schroniskach w Toruniu oraz Rybowie. Łącznie udało się wypracować 210 kilogramów pożywienia dla zwierząt. Dodajmy, że podczas akcji firmę „Dolina Noteci” reprezentował prezes, Łukasz Stokłosa, a ogromną pomoc w organizacji turnieju udzielili członkowie stowarzyszenia „Orlik” w Pile.
To już drugi rekord ustanowiony w pilskiej hali przy Podchorążych. W październiku 2011 roku rozegrano tam najdłuższy na świecie mecz halowej piłki nożnej. Spotkanie trwało 37 godzin i zakończyło się wynikiem 808:627. Mimo że wynik nie został wpisany do Księgi Rekordów, do dzisiaj jesteśmy dumni i z niego, i z uczestników tamtego historycznego wydarzenia.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania