Trzy linie autobusowe, które funkcjonowały od września 2022 roku zostaną utrzymane również w 2023 roku. A do tego dojdą cztery nowe linie. Łącznie sieć połączeń będzie liczyć blisko 500 kilometrów, a objętych zostanie nią aż 57 miejscowości. Porozumienia w tej sprawie zostały już podpisane.
Przypomnijmy, iż na mocy porozumień podpisanych z przewoźnikami w sierpniu 2022, od 1 września funkcjonowało 26 połączeń autobusowych. Powiat Piski pozyskał wówczas 200 tys. zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych, a 20 tys. zł stanowił wkład własny. Mowa o trasach:
- Łączna wartość projektu to prawie 1,3 mln złotych, z czego wkład własny Powiat Pilski - Starostwo Powiatowe w Pile to niewiele ponad 150 tys. złotych, a reszta to dofinansowanie Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu. To kolejny przykład doskonałej współpracy na rzecz mieszkańców - ocenia Eligiusz Komarowski, starosta pilski. - W ten sposób usuwamy komunikacyjne białe plamy. Zdaję sobie też sprawę, że nie wszystko da się zrealizować od razu. Dlatego nadal czekam na sygnały mieszkańców czy jeszcze coś w tej materii możemy zrobić - dodaje.
Nowe rozkłady jazdy wejdą w życie 2 stycznia i na mocy porozumienia będą realizowane przez przewoźników: PKS Piła, Novabus oraz Wałeckie Towarzystwo Przewozowe Grzegorz Lasocki. Całkowita wartość projektu sięgnie kwoty 1 276 595zł, z czego dofinansowanie przekazane przez Wojewodę Wielkopolskiego w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych to 1 126 407zł, a wkład własny Powiatu Pilskiego to 150 187zł. Łączna długość połączeń wyniesie 495,8 km, podczas gdy wcześniej było to 189 km.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania