15 grudnia w Galerii Vivo odbył się kolejny dyżur Powiatowych Rzeczników Praw Konsumentów z Piły i Czarnkowa. Cennych rad mieszkańcom udzielali: Aleksandra Pęska-Świergosz i Miłosz Niedźwiecki. Dyżur został zorganizowany w ramach kampanii „Rzecznik poza urzędem”, zainicjowanej przez starostę pilskiego Eligiusza Komarowskiego. Była to już kolejna okazja dla mieszkańców, by poznali swoje prawa jako konsumenci. Termin nie był wybrany przypadkowo. Czas przed Świętami Bożego Narodzenia to okres wzmożonych zakupów. - W takim okresie kupujemy w pośpiechu, korzystamy z promocji i nie wszystkie zakupy mogą być trafione. Dlatego warto się dowiedzieć, jakie mamy prawa jako konsumenci, bo nasze zakupy nie zawsze mogą być trafione. Warto zatem wiedzieć, jak towar zwrócić, jak skorzystać z prawa do gwarancji – mówi Aleksandra Pęska-Świergosz, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Pile. Chętnych do rozmów nie brakowało. - Podczas dyżuru udzieliliśmy 27 porad. Dotyczyły one reklamacji wadliwego towaru, zwrotu dobrego towaru, odstąpienia od umów zawartych na odległość, czy poza lokalem. Nie brakowało również pytań: czym różni się rękojmia od gwarancji – dodaje Aleksandra Pęska-Świergosz. Z rzecznikami rozmawiali również przedsiębiorcy, mający swoje butiki w Galerii. Pytali o druki reklamacyjne i o przepisy dotyczące rękojmi. Podczas dyżuru rzecznicy rozdawali ulotki informacyjne, druki i formularze reklamacyjne. Stanowisko rzeczników odwiedził również Arkadiusz Kubich, wicestarosta pilski. - Takie dyżury rzeczników poza urzędem są potrzebne. Chętnych do rozmowy z nimi nie brakowało – przyznał wicestarosta.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania