Powiat Pilski kolejny raz wsparł Rodzinne Ogrody Działkowe kwotą 41 tysięcy złotych. Pieniądze trafią do 29 ogrodów działających w powiecie pilskim. Powiat Pilski jest pierwszym w Północnej Wielkopolsce, który w takiej formie pomógł działkowcom. Teraz w jego ślady, zdaniem prezesa Okręgowego Zarządu PZD w Pile, powinny pójść inne samorządy.
Pieniądze zostaną przekazane na konto Stowarzyszenia Ogrodowego Polskiego Związku Działkowców Zarządu Okręgu w Pile. Umowę już podpisano. Do Starostwa Powiatowego w Pile na ten moment licznie przybyli działkowcy. Obecny był Marian Praczyk, prezes Okręgowego Zarządu PZD w Pile, wiceprezes Maria Fojt i prezesi wszystkich Rodzinnych Ogrodów Działkowych, które otrzymały wsparcie. - Te pieniądze przekażemy na naszą działalność. Utrzymujemy się tylko ze składek, nie mamy żadnych dotacji. Jedynie możemy liczyć na wsparcie samorządów. A z tych pieniędzy skorzystają przedszkolaki, dzieci ze szkół podstawowych i średnich, nasi wnukowie, którzy podczas wakacji nas odwiedzają. To wielka pomoc. Dziękujemy Panu Staroście za takie wsparcie, działkowcy są z tej pomocy bardzo zadowoleni. Zresztą Pan Starosta często nas odwiedza, bywa na naszych uroczystościach. Zna problemy działkowców i dobrze nas rozumie – powiedział prezes Marian Praczyk, prezes Okręgowego Zarządu PZD w Pile.
Dodał ponadto, że podczas wizyt w okolicznych powiatach, bo pilski okręg Polskiego Związku Działkowców obejmuje obszar byłego województwa pilskiego, jeszcze żaden powiat nie udzielił działkowcom takiej pomocy, ale w ślady pilskiego, chcą już iść kolejne. Warto również przypomnieć, że nie jest to pierwsze wsparcie, którego działkowcom udzielił Powiat Pilski. W ubiegłym roku przekazał im 28 tysięcy złotych. Starosta pilski Eligiusz Komarowski podziękował za miłe słowa i wyjaśnił. - Dobrymi praktykami należy się dzielić i jeśli inne powiaty chcą iść w nasze ślady, to jest to satysfakcjonujące. W tym roku w ślad za nami poszedł już Prezydent Miasta Piły, który po raz pierwszy przyznał działkowcom, na mocy podjętej przez radę miasta, dotację finansową – wyjaśnił starosta Eligiusz Komarowski.
Starosta dodał jednak, że gminy mają ułatwiony sposób, by działkowcom pomagać, gdyż wprost w ustawie o rodzinnych ogrodach działkowych jest zapis, który pozwala gminom dotować ogrody działkowe. Powiaty nie mają takich uprawnień, jednak powiat pilski znalazł mechanizm umowny, który pozwolił wesprzeć finansowo ogrody działkowe. - Kiedy w 2016 roku, kilkanaście tygodni po tym jak objąłem funkcję starosty, prezydent Piły Piotr Głowski wypowiedział jednostronnie, bez żadnego słowa wyjaśnienia i uzasadnienia, obowiązujące przez lata porozumienia o współpracy z Powiatem Pilskim w zakresie chociażby wspólnego promowania wydarzeń o charakterze społecznym, sportowym kulturalnym i obejmowaniu ich wspólnym patronatem przez prezydenta i starostę, to po raz pierwszy w historii nie mogliśmy wesprzeć organizacji dorocznego święta działkowców - Korso. Postanowiłem jednak znaleźć formułę, która umożliwi Powiatowi Pilskiemu wspieranie działkowców. Jako jedyny powiat w północnej Wielkopolsce wsparliśmy w tej formie ROD i to jeszcze szerzej, niż miało to miejsce wcześniej. Zatem wolta prezydenta Piły dodatkowo nas zmobilizowała do tego, żeby działkowcy nie mogli ucierpieć, tylko z tego powodu, że prezydent miasta przestał mieć ochotę współpracować dla ich dobra z powiatem – podsumował starosta pilski Eligiusz Komarowski.
W Okręgu Pilskim PZD działają 83 ogrody, 29 na terenie powiatu pilskiego, a 22 w samej Pile. W powiecie pilskim mamy ponad 7600 rodzin działkowych, a tylko w Pile 5200. Widać więc, jak duża i znacząca jest to społeczność.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania