W Biurze Wystaw Artystycznych Powiatu Pilskiego od 27 października można już oglądać wyjątkową wystawę fotografii pt. „Nowa tożsamość miasta. Piła na przestrzeni lat 1946-1989 na fotografiach Romana i Andrzeja Zaranków”.
Na około 300 fotografiach możemy zobaczyć 80 lat historii Piły, jak zmieniała się po wojnie, jak była odbudowywana i odgruzowywana. jak rosły w mieście nowe osiedla, powstawały nowe budynki, drogi, aż do roku 1989 roku. Część wystawy poświęcona jest ludziom i wydarzeniom miejskim. Są pochody 1 - Majowe i procesje Bożego Ciała, jest relacja z wizyty Kardynała Wyszyńskiego, czy otwarcia ważnych obiektów w mieście. Wydarzenia oddają prawdziwe życie miasta i jego mieszkańców.
W piątek odbyło się uroczyste otwarcie wystawy z udziałem Andrzeja Zaranka, który udostępnił bogate zbiory swojego ojca Romana Zaranka, oraz własne. Było to nie tylko wydarzenie kulturalne, ale również społeczne. Na otwarcie wystawy przybyło wielu mieszkańców, którzy pamiętają Piłę sprzed lat. Na fotografiach rozpoznali ulice, domy, ludzi. Zdjęcia budzą naprawdę wiele emocji.
- Podczas otwarcia wystawy miałem ogromną przyjemność podziękować Andrzejowi Zarankowi, który był oczywiście bohaterem tego wspaniałego wydarzenia, za udostępnienie tak bogatych zbiorów fotografii. To piękny gest przede wszystkim dla mieszkańców Piły - stolicy powiatu pilskiego. Polecam gorąco tę wystawę, która jest znakomitą lekcją historii powojennej Piły – mówi Eligiusz Komarowski, starosta pilski.
Wystawę można oglądać do 13 listopada, w poniedziałki i piątki w godz. od 9.00 do 15.00, od wtorku do czwartku w godz. od 9.00 do 19.00. Zapraszamy.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania