Tegoroczny Tydzień Promocji Karmienia Piersią w Pile dobiegł końca. Zakończył się także cykl spotkań ze specjalistami w ramach akcji Mlekoteka, której patronował starosta pilski Eligiusz Komarowski.
W ramach pilskiej Mlekoteki, mamy i kobiety w ciąży, wzięły udział w jedenastu spotkaniach min. z fizjoterapeutką, psychologiem, doulą, doradcą laktacyjnym, braffiterką i ratownikiem medycznym.
- Spotkania w większości miały charakter warsztatowy, gdzie mamy mogły porozmawiać ze specjalistami, rozwiać swoje wątpliwości lub w praktyce przećwiczyć masaż Shantala czy pierwszą pomoc. Na przykład na spotkaniu z psychologiem poruszaliśmy bardzo ważne tematy, z którymi boryka się każda mama bez wyjątku, takimi jak choćby decyzja o karmieniu piersią. Mamy wraz z panią psycholog obalały wiele mitów o tym, że macierzyństwo nie jest takie jak pokazują nam to kolorowe magazyny – mówi Agnieszka Fechner, lokalna organizatorka akcji Mlekoteka, dyplomowana promotorka karmienia piersią.
Dużym zainteresowaniem cieszył się także pokaz filmu „Microbirth - poród w skali mikro”, w którym wzięło udział kilkudziesięciu rodziców oraz lekarz neonatolog i położna z pilskiego Szpitala Specjalistycznego. Po projekcji odbyła się dyskusja na tematy poruszane w filmie.
- Amerykańcy i brytyjscy naukowcy postawili hipotezę o tym, że to moment porodu jest kluczowy dla naszego zdrowia w przyszłości. Badania na dużej populacji wykazały, że cięcie cesarskie zwiększa o 20% ryzyko zachorowania na cukrzycę typu I oraz astmę, i w podobnym stopniu, na nadwagę i choroby układu trawiennego. Specjalistki mówiły o tym dlaczego jak ważne jest, aby mamy rodziły siłami natury oraz karmiły piersią – mówi Agnieszka Fechner.
Bardzo wielu rodziców przyciągnął też sobotni warsztat z pierwszej pomocy przedmedycznej, także z małymi dziećmi. Ratownik medyczny uczył w jaki sposób ratować swoje dzieci w chwili zagrożenia życia spowodowanego np. zadławieniem czy zakrztuszeniem, co zrobić kiedy dziecko się oparzy lub ma silnie krwawiącą ranę. Padło też wiele ważnych pytań i jeszcze ważniejszych odpowiedzi.
Pierwsza pilska Mlekoteka, jak się okazało, spotkała się z dużym zainteresowaniem, a kolejny Tydzień Promocji Karmienia Piersią już za rok.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania