W Młodzieżowym Dom Kultury „Iskra” w Pile odbyło się ważne spotkanie przedstawicieli organizacji pozarządowych działających na terenie powiatu pilskiego. Okazją była konferencja na temat sposobów i możliwości zdobycia środków finansowych w 2018 roku, o które te organizacje zawsze mocno zabiegają i to nie tylko na własną działalność, ale przede wszystkim na realizację ważnych celów społecznych. Zainteresowanie było naprawdę duże.
- Liczba stowarzyszeń w powiecie pilskim gwałtownie wzrasta. Jeszcze trzy lata temu było ich około 370, a obecnie aż 530. Wiele z nich powstało dzięki moim sugestiom. Jako osoba mająca od lat kontakt ze stowarzyszeniami, zdaję sobie sprawę, że mogą one dużo więcej niż niezarejestrowana grupa znajomych. Przede wszystkim dużo łatwiej mogą sięgać po środki zewnętrzne. Dobrze działające stowarzyszenia szybko zdobywają zaufanie społeczne i potrafią pozyskać wiarygodnych partnerów – powiedział Eligiusz Komarowski, starosta pilski.
Starosta zwrócił też uwagę na ważną zmianę w ustawie „Prawo o stowarzyszeniach”, która wejdzie w tym roku: - Zgodnie z nowymi wytycznymi, do 20 maja należy zaktualizować statuty. Warto też pamiętać, że obecnie do założenia stowarzyszenia wystarczy już nie piętnastu, a tylko siedmiu członków.
Interesujące prelekcje wygłosili: Anna Wawrzyniak, doradca z Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP, Karolina Szambelańczyk, dyrektor Wydziału Funduszy Pomocowych i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Pile, Agnieszka Matusiak , dyrektor Biura Starosty i Hubert Adamczyk – główny specjalista w Biurze Starosty.
Liczna grupa przedstawicieli organizacji pozarządowych miała okazję dowiedzieć się, jak można sięgać po środki, nie tylko krajowe, ale także unijne. Poruszone zostały też prawne aspekty działalności organizacji pozarządowych i tak dzisiaj ważna – promocja stowarzyszeń w internecie. To od niej często zależy, ile środków pozyskają. W końcu była też mowa o patronacie honorowym, jako szczególnej formie wsparcia organizacji pozarządowych przez Powiat Pilski.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania