W piątek przed Starostwem Powiatowym w Pile przekazano kluczyki do dwóch busów dla Domów Pomocy Społecznej w Dębnie i Chlebnie oraz do autobusu dla Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Pile. Nowe trzy radiowozy otrzymała również Komenda Powiatowa Policji w Pile, które zasilą policję w terenie.
- Dzięki doskonałej współpracy z samorządami gminnymi, Policją i Państwowym Funduszem Osób Niepełnosprawnych mam dzisiaj przyjemność przekazać kluczyki do sześciu nowych aut. Dwa nowe busy przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych otrzymują DPS w Dębnie i w Chlebnie, z kolei autobus na 17 miejsc dla pasażerów - Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Pile. Na ich zakup zdobyliśmy dofinasowanie z PFRON. Z kolei zakup trzech radiowozów w blisko 50 procentach dofinansował Powiat Pilski i gminy Wyrzysk, Kaczory i Łobżenica. Jestem niezmiernie zadowolony, że tak wiele udaje nam się wspólnie zdziałać dla bezpieczeństwa mieszkańców. Od 2015 r., odkąd mam przyjemność pracować we władzach Powiatu Pilskiego na zakup samochodów dla Policji Powiat Pilski przeznaczył kwotę blisko 249 tys. zł, kiedy nasi poprzednicy wydali na zakup nowych radiowozów niewiele ponad 51 tys. złotych – powiedział Eligiusz Komarowski, starosta pilski.
Łączny koszt zakupu nowych środków transportu dla DPS w Chlebnie, Dębnie i SOSW w Pile wyniósł blisko 436 tys. zł, w tym Powiat Pilski pozyskał dofinansowanie z PFRON w kwocie 261 378 tys. zł w ramach „Programu wyrównywania różnić między regionami III”. Za nowe samochody podziękował Edward Starszak, dyrektor DPS w Chlebnie. - Nowe samochody dla naszych mieszkańców bardzo się przydadzą. Bardzo dziękujemy za ten prezent - powiedział. W mieniu podopiecznych SOSW w Pile podziękował dyrektor Tomasz Łochowicz. - Nasi wychowankowie będą teraz bardziej mobilni i bezpieczni, na przykład podczas wycieczek szkolnych – przyznał To kolejne nowe środki transportu, które trafiły do placówek opiekuńczych i wychowawczych w powiecie pilskim. W 2018 r. nowe busy otrzymały DPS w Falmierowie i Pile, w 2019 r. Senior Bus trafił do Powiatowego Klubu Pogodnego Seniora w Pile.
Radiowozy dla Policji Trzy nowe radiowozy marki Kia Sportage tupu SUV otrzymała z kolei Komenda Powiatowa Policji w Pile. Trafią one do Komisariatu Policji w Wyrzysku, na Posterunek Policji w Łobżenicy i Posterunek Policji w Kaczorach. Wartość jednego auta to około 136 tys. zł. Ich zakup w blisko 50 procentach wsparły samorządy. Powiat Pilski dołożył w sumie 75 tys. zł, a gminy Wyrzysk, Kaczory i Łobżenica po 25 tys. zł, przekazując środki na Fundusz Wsparcia Policji. - Pomoc samorządów przy zakupie nowych radiowozów jest nam potrzebna. Tylko w ciągu minionych dwóch lat wycofaliśmy z ruchu 20 wysłużonych samochodów – przyznał insp. Sebastian Cichocki, Komendant Powiatowy Policji w Pile.
W styczniu 2019 r. Posterunki Policji w Wysokiej i Ujściu dzięki wsparciu samorządów, w tym Powiatu Pilskiego otrzymały 2 radiowozy o łącznej wartości prawie 180 tys. zł. Rok wcześniej dzięki wsparciu Powiatu Pilskiego i samorządów gminnych 3 nowe radiowozy trafiły do gmin: Szydłowo, Białośliwie i Piła.
W imieniu przedstawicieli gmin za nowe auta podziękował Brunon Wolski, wójt gminy Kaczory i wiceburmistrz Wyrzyska Jacek Wiśniewski. Obecny był również Piotr Łosoś, burmistrz Łobżenicy. - Gmina Łobżenica ma największe powody do zadowolenia, bo otrzymała w sumie trzy nowe auta. Niech wszystkim one dobrze służą – podsumował Kazimierz Wasiak, przewodniczący Rady Powiatu w Pile.
W przekazaniu kluczyków uczestniczyli również przedstawiciele Zarządu Powiatu: Arkadiusz Kubich, wicestarosta pilski i Maria Bratkowska, etatowy członek Zarządu Powiatu oraz Emilia Załachowska, Teresa Strzelecka i Monika Kubiak-Majewska – radne Rady Powiatu w Pile.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania