Do Szpitala Specjalistycznego w Pile trafiła nowa karetka typu „S”. Zastąpi ona starszy ambulans i będzie stacjonować w Ujściu.
Karetka marki VW wyposażona jest w nowoczesny sprzęt m.in. defibrylator, system kompresji klatki piersiowej, jak również specjalistyczne krzesełko, które służy do transportu pacjentów z otyłością. Jest przeznaczona do wyjazdów do najtrudniejszych przypadków i zdarzeń. Ambulans kosztował 750 tysięcy złotych, a jego zakup został sfinansowany ze środków rządowych.
- Bardzo się cieszymy, że nasz tabor karetek ulega systematycznej wymianie. Nowa karetka to bardzo dobry samochód, szybki. Przez kilka lat będzie dobrze służyła pacjentom z powiatu jak i spoza niego bo oddziaływanie szpitala jest znacznie szersze i sięga poza granice naszego powiatu – mówi Wojciech Szafrański, dyrektor Szpitala Specjalistycznego w Pile.
- To ważny zakup. Każda taka inwestycja wpływa na wzrost bezpieczeństwa mieszkańców. Dobry sprzęt to także większy komfort, a także bezpieczeństwo pracy personelu medycznego i pewność, że szybko dotrze na miejsce zdarzenia – dodaje Eligiusz Komarowski, starosta pilski.
Karetka będzie stacjonować w Ujściu, to ważne miejsce, bo tu przebiega także droga krajowa nr 11, na której dochodzi do wielu niebezpiecznych zdarzeń. Niebawem w szpitalu zostaną poczynione dalsze zakupy bardzo potrzebnego sprzętu.
Przypomnijmy, że Powiat Pilski, jako organ prowadzący placówkę, może jedynie dbać o jej modernizację i wyposażenie, co regularnie czyni w szpitalu w Pile i w Wyrzysku. Nie może między innymi finansować wynagrodzeń lekarzy, zakupów leków (to zadanie Narodowego Funduszu Zdrowia) czy wydawać poleceń personelowi medycznemu.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania