Wolontariusze Towarzystwa Pomocy Chorym im. Sługi Bożej Stanisławy Leszczyńskiej będą zbierać pieniądze na wyposażenie hospicjum stacjonarnego w Pile podczas dużych imprez, które w maju odbędą się na stadionie przy ul. Okrzei w Pile, organizowanych przez Powiat Pilski.
Wolontariusze będą obecni na pikniku z okazji Dnia Strażaka, który odbędzie się 20 maja oraz na XI Festiwalu Country nad Gwdą, który zaplanowano tydzień później, na 26 maja, również na stadionie przy Okrzei. Szczegóły akcji wolontariusze hospicjum omówili już ze starostą pilskim Eligiuszem Komarowskim, z którym niedawno spotkali się w Starostwie Powiatowym w Pile. - Całym sercem oddany jestem tej akcji. Hospicjum stacjonarne w Pile jest niezwykle potrzebne. Jak wiadomo są już środki na jego budowę, które na początku roku Zarząd Województwa Wielkopolskiego przyznał Towarzystwu, ale placówkę trzeba jeszcze wyposażyć i każda złotówka się przyda. Dlatego gorąco namawiam mieszkańców, którzy przyjdą na nasze pikniki, by wrzucili datek na ten cel do puszek. Warto dalej pomagać wolontariuszom Towarzystwa, którzy od lat są tak konsekwentni w dążeniu do celu - mówi starosta pilski Eligiusz Komarowski.
Przypomnijmy, na początku roku TPCh otrzymało blisko 5,6 mln dotacji na budowę hospicjum w Pile. Całkowity koszt jego budowy szacuje się na ok. 6,5 mln zł. Wkład własny pozyskało z licznych zbiórek, imprez charytatywnych i 1%. Otrzymało też działkę przy ul. Królewskiej od gminy. Budowa ma się zakończyć najpóźniej na początku 2019 roku. W hospicjum będą przebywać osoby przewlekle i nieuleczalnie chore. Przewidziano w nim 40 łóżek.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania