Zespół Szkół Technicznych w Pile znalazł się w elitarnym gronie 16 szkół w kraju, które kształcić będą uczniów w zakresie informatyki z uwzględnieniem zagadnień dotyczących cyberbezpieczeństwa, szczególnie w obszarze bezpieczeństwa państwa.
Jest to możliwe dzięki temu, że szkoła, decyzją ministra obrony narodowej Mariusza Błaszczaka, została zakwalifikowana do programu „CYBER.MIL z klasą”. 3 lipca br. dyrektor placówki Daria Szostak, odebrała z rąk ministra, certyfikat potwierdzający zakwalifikowanie do tego programu. Program został zainicjowany z okazji pierwszego roku funkcjonowania Narodowego Centrum Bezpieczeństwa w Cyberprzestrzeni oraz nadania sztandaru tej jednostce. Ministerstwo Obrony Narodowej wyłoniło 16 szkół średnich (po jednej w każdym województwie) ubiegających się o zakwalifikowanie do udziału w tym programie. Dzięki temu w placówkach tych zostanie utworzona klasa o profilu „Cyberbezpieczeństwo i nowoczesne technologie informatyczne”.
- Dziękuję paniom dyrektor Darii Szostak oraz Łucji Zielińskiej, za ogromne zaangażowanie w ten projekt. Zakwalifikowanie naszej szkoły jako jedynej z województwa, to ogromne wyróżnienie dla całej społeczności oświatowej, nie tylko z terenu powiatu pilskiego, ale całej północnej Wielkopolski – mówi starosta piski Eligiusz Komarowski.
Inicjatywę poparli radni klubów Porozumienie Samorządowe oraz PIS w Radzie Powiatu w Pile. Przeciwni byli radni Platformy Obywatelskiej: Maria Augustyn, Stanisław Dąbek, Daria Karwacka, Stefan Rymer, Wojciech Szutkowski i Rafał Zdzierela. Wstrzymali się: Paweł Jarczak, Ewelina Ślugajska, Grzegorz Wądołowski i Stefan Piechocki (PSL).
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania