W kościele pw. Najświętszej Maryi Panny Wspomożenia Wiernych w Pile w minioną niedzielę odbył się wyjątkowy koncert „Wielka Msza Jana Pawła II”, w wykonaniu sopranistki Grażyny Zielińskiej i towarzyszących jej muzyków: Janusza Purzyckiego (skrzypce) i Szymona Olszańskiego (organy). Publiczność długo oklaskiwała artystów.
Koncert miał miejsce dokładnie dwa dni przed 40. rocznicą wyboru kardynała Karola Wojtyły na papieża, w trakcie XVIII Dnia Papieskiego. Jego organizatorami były parafia pw. NMP Wspomożenia Wiernych w Pile oraz Powiat Pilski. Koncert uświetnił to ważne wydarzenie, jakim był wybór Polaka na papieża. Grażyna Zielińska, zachwyciła głosem i interpretacją. To wspaniała artystka, laureatka wielu konkursów międzynarodowych, znakomity pedagog, na co dzień mieszkająca w Austrii. Po raz pierwszy Wielką Mszę Jana Pawła II, kompozycję Geralda Spitznera, wykonała 18 maja 2005 roku, w 85. rocznicę urodzin Karola Wojtyły, niespełna dwa miesiące po Jego śmierci. - Za każdym razem podczas jej wykonania towarzyszą mi silne emocje. Traktuję ją jak modlitwę – wyznała po koncercie Grażyna Zielińska. Podziękowania artystom złożył Eligiusz Komarowski, starosta pilski. - Dziękuję za wzruszenie i piękne doznania artystyczne, których dzięki Wam doświadczyliśmy. Z pewnością każdemu z słuchaczy towarzyszyła również refleksja na temat życia i dokonań naszego papieża - powiedział. Podobne słowa podziękowania przekazał ks. Stanisław Oracz, proboszcz parafii pw. NMP Wspomożenia Wiernych w Pile. Na pamiątkę wyboru Karola Wojtyły na papieża w kościele urządzono również ciekawą wystawę „Jan Paweł II na medalach i znaczkach pocztowych” ze zbiorów pilanina, Marka Krygowskiego. Zapraszamy!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania