„Bądź czujny, nie daj się oszukać”

Data: 17-03-2025    Drukuj     Udostępnij     Udostępnij

„Bądź czujny, nie daj się oszukać”
15 marca przypada Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji Centrum Aktywizacji Seniorów, wspólnie z Joanną Michowską, Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Pile, zorganizowało spotkanie pod hasłem „Bądź czujny, nie daj się oszukać”. 
 
W Pilskim Okrąglaku spotkali się seniorzy, którzy chcieli poznać nie tylko zagrożenia, płynące z coraz nowszych pomysłów oszustów, ale także sposoby na to, jak być świadomym konsumentem.
 
Powiatowy Rzecznik Konsumentów opowiadała uczestnikom spotkania, na czym polegają najczęstsze metody oszustw, na jakie narażeni są seniorzy. Omówione zostały m. in. techniki stosowane przez oszustów telefonicznych, internetowych oraz akwizytorów. Seniorzy mieli okazję dowiedzieć się, jak rozpoznawać próby wyłudzenia pieniędzy, jak chronić swoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują im jako konsumentom. Joanna Michowska, Rzecznik Praw Konsumentów, udzielała również praktycznych porad, jak postępować w przypadku podejrzenia oszustwa.
 
W spotkaniu wzięli udział seniorzy z różnych ośrodków senioralnych z Piły. Podczas dyskusji dzielili się swoimi doświadczeniami i zadawali pytania ekspertowi. A wiadomo, że to seniorzy są szczególnie narażeni na oszustwa i padają łupem złodziei, dlatego nigdy za wiele przekazywania wiedzy na temat zagrożeń.
 
Zapisz się na newsletter
Szanujemy Twoją prywatność!
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej