Dzielnicowi z pilskiej komendy policji przeszli szkolenie dotyczące udzielania pomocy seniorom, biorącym udział w różnego rodzaju pokazach, spotkaniach, podczas których sprzedaje im się różne towary po bardzo wysokich cenach. Ci ulegają pokusie, wierząc, że łapią okazję, a bywa jeszcze, że zaciągają wysokooprocentowane kredyty.
Szkolenie odbyło się w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Pile. Zorganizował je podinsp. Tomasz Wojciechowski, naczelnik Wydziału Prewencji. W spotkaniu udział wzięli dzielnicowi z Piły oraz ze wszystkich komisariatów i posterunków z pozostałych gmin powiatu pilskiego. Spotkanie otworzyła sierż. szt. Agnieszka Nalewajko, obecny był także starosta pilski Eligiusz Komarowski, który niedawno był twarzą policyjnej kampanii społecznej policji „Seniorze! Nie daj się oszukać”. - Seniorzy są najbardziej narażeni na działania oszustów, dlatego tak ważne są wszystkie akcje, zarówno bezpośrednio do nich skierowane, jak i takie, jak szkolenie funkcjonariuszy, którzy mogą im w razie czego pomóc odstąpić od niekorzystnych umów – mówi starosta Eligiusz Komarowski.
Temu właśnie poświęcone było szkolenie dzielnicowych. Przeprowadził je Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile, Lucyna Grunau. - Uczestnikom przedstawiłam pokaz pt. „Bezpieczny Senior”. Dotyczył on przede wszystkim obowiązujących przepisów prawa stosowanych do umów zawieranych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, prawa do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od jej zawarcia oraz procedurze postępowania dotyczącego oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrotu towaru – tłumaczy.
Seniorzy wielokrotnie bowiem po zawarciu niekorzystnych umów nie wiedzą, że mają prawo od nich odstąpić. Dzielnicowi, którzy mają bezpośredni kontakt z mieszkańcami będą im w tym pomagać Otrzymali wzory oświadczeń o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość, ulotki pt. „Seniorze uważaj na nieuczciwych sprzedawców” i „Seniorze nie daj się oszukać”. Rzecznik konsumentów udostępnił im także pokaz „Bezpieczny Senior”, który będą mogli prezentować na spotkaniach z mieszkańcami swoich miejscowości.
Na koniec Lucyna Grunau odpowiadała na pytania uczestników, np.: co zrobić jeśli przedsiębiorca nie odbierze oświadczenia, jeśli odeśle zwrócony towar lub jeśli nie zwróci należnej nam zapłaty. Poinformowała także o spotach reklamowych UOKiK skierowanych przede wszystkim do seniorów na temat sprzedaży energii elektrycznej, zmiany sprzedawcy prądu, operatora telekomunikacyjnego – kiedy te wielokrotnie dochodzi do zawierania przez seniorów niekorzystnych dla nich umów.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania