Pod koniec września odbyła się LII sesja Rady Powiatu w Pile. Radni przyjęli dwa ważne apele skierowane do Prezydenta Piły.
Pierwszy apel dotyczy anulowania skutków wypowiedzenia Porozumienia z dnia 23 grudnia 2010 roku o współpracy w dziedzinach kultury, oświaty, promocji i sportu zawarte pomiędzy Prezydentem Miasta Piły a Starostą Pilskim.
W apelu czytamy: "Rada Powiatu w Pile wyraża swoje zaniepokojenie w związku z wypowiedzeniem Porozumienia z dnia 23 grudnia 2010 roku o współpracy w dziedzinach kultury, oświaty, promocji i sportu zawarte pomiędzy Prezydentem Miasta Piły a Starostą Pilskim, w dniu 14 lipca 2016 roku. Wypowiedzenie Porozumienia spowodowało min.: brak współpracy Miasta Piły z Powiatem Pilskim w kwestii organizacji okolicznościowych wydarzeń upamiętniających historię XX wieku, obejmowanie wspólnym patronatem wydarzeń sportowych, kulturowych i oświatowych. Jednostronne wypowiedzenie porozumienia przez prezydenta Piły, bez jakiegokolwiek uzasadnienia jest dla Rady Powiatu w Pile działaniem niezgodnych z interesami lokalnej społeczności. W swoich skutkach powoduje brak koordynacji w organizowaniu wielu wydarzeń, zwiększenie kosztów ich organizacji. Obecnie wiele podmiotów stowarzyszeń, klubów sportowych wyraża swoje ubolewanie, że zostali postawieni w mało komfortowej sytuacji, gdyż często muszą wybierać pomiędzy patronatem prezydenta ( który w oficjalnych dokumentach podkreśla, że preferuje wyłączność swojego patronatu). Udzielenie patronatu często związane jest także z udzieleniem konkretnej pomocy organizacyjnej czy materialnej dla danego stowarzyszenie. Biorąc powyższe pod uwagę Rada Powiatu w Pile zwraca się z apelem do Prezydenta Miasta Piły p. Piotra Głowskiego o anulowanie w/w wypowiedzenia i wznowienia współpracy z Powiatem Pilskim dla dobra mieszkańców Piły w zakresie wspólnej współpracy w zakresie kultury, oświaty, promocji i sportu”.
Za przyjęciem apelu głosowało 12 radnych, przeciw było 9.
Drugi apel Rady Powiatu w Pile dotyczy podjęcia działań w związku z wystąpieniem uciążliwości zapachowych. Oto jego treść: "Rada Powiatu w Pile wyraża swoje zaniepokojenie występowaniem w ostatnim okresie uciążliwości zapachowych (kompostownia) na terenie miasta Piły będących wynikiem działalności Spółki Wodno-Ściekowej GWDA Sp. z o.o. Niniejszy apel ma na celu wyrażenie sprzeciwu mieszkańców Piły wobec uciążliwych zapachów utrudniających funkcjonowanie w swoim miejscu zamieszkania, pracy czy wypoczynku. Wspomniany odór dociera do domów, budynków mieszkalnych, szkół, przedszkoli, obiektów sportowych i rekreacyjnych, miejsc pracy. Żądamy podjęcia działań, które w swoim rezultacie przyniosą znaczne ograniczenie lub likwidację utrudniającego życie odoru. Nie może być tak, że w największym mieście powiatu pilskiego otwarcie okna wiąże się z narażeniem na uciążliwy fetor. W zależności od warunków atmosferycznych uciążliwość ta jest w mniejszym lub większym stopniu odczuwalna przez mieszkańców miasta Piły i jest przyczyną interwencji kierowanych do Starosty Pilskiego. Zdaniem Rady Powiatu w Pile funkcjonowanie ww. Spółki powoduje znaczną uciążliwość dla otoczenia i wymaga pilnych działań mających na celu hermetyzację prowadzonych przez niego procesów, a także ograniczenie wielkości emisji zanieczyszczeń do powietrza. Widząc tak poważny problem i mając na uwadze troskę o komfort życia mieszkańców Piły, Rada Powiatu w Pile apeluje do Prezydenta Miasta Piły o jak najszybsze podjęcie interwencji w zakresie wdrożenia niezwłocznych działań mających na celu ograniczenie uciążliwości zapachowych emitowanych przez ww. Spółkę”.
Za przyjęciem apelu głosowało 12 radnych, przeciw było 3. Jeden radny wstrzymał się od głosu.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania