Każdy dzień to postęp w pracach remontowych budynków Starostwa Powiatowego w Pile. Termomodernizacja rozpoczęła się w sierpniu, od najmłodszego budynku 37, w którym mieści się m.in. Urząd Statystyczny.
Obecnie prezentuje się coraz okazalej, na dachu zamontowano już panele fotowoltaiczne. Prace remontowe prowadzone są także na łączniku budynków, podobnie przy ponad 100-letnim budynku – dawnej siedzibie Urzędu Wojewódzkiego w Pile. - Zakres prac jest szeroki, to nie tylko nowa elewacja, wymiana okien, czy ocieplenie dachów, to także częściowa wymiana instalacji grzewczej, elektrycznej. Bo celem jest nie tylko odnowienie budynków z zewnątrz, ale zmniejszenie zużycia energii, blisko w 80 procentach – mówi Eligiusz Komarowski, starosta pilski.
Po termomodernizacji na rachunkach za ogrzewanie Starostwo zaoszczędzi prawie 200 tys. zł. rocznie. Prace realizuje pilska firma Nova Term Sp. z o.o. w Pile. Zakończyć się mają do 30 września 2021r.
Odnowione budynki Starostwa Powiatowego przy alei Niepodległości będą wizytówką Piły, stolicy powiatu pilskiego. Będą jeszcze piękne oświetlone.
Od strony Wyspy, w ramach II etapu projektu "Eko-Edukacja w Powiecie Pilskim" powstanie jeszcze strefa rekreacyjno-edukacyjna z wiatami, częściowym pomostem. Będzie to kolejne miejsce, w którym mieszkańcy Piły będą mogli z przyjemnością wypocząć.
Remont jest współfinansowany z preferencyjnej pożyczki JESSICA2 przeznaczonej na realizację przedsięwzięć z zakresu efektywności energetycznej w ramach WRPO na lata 2014-2020. Wartość prac to 7 mln zł.
Remontowane budynki tym razem w obiektywie Roberta Judyckiego, do tego przykładowe wizualizacje podświetlenia budynków.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania