W sobotę, 8 września Powiat Pilski dołączył do akcji Narodowego Czytania i na patio BWAiUP w Pile, w patriotycznej scenerii, 20 osób przeczytało fragmenty „Przedwiośnia” Stefana Żeromskiego.
Do wspólnego czytania zaprosiliśmy przedstawicieli różnych środowisk i zawodów, bo w końcu czytają wszyscy i wszyscy czytać powinni. Lista była długa i liczyła 19 osób, a na jej czele przedstawiciele władz powiatu pilskiego: Eligiusz Komarowski, Starosta Pilski, który czytanie rozpoczął, Przemysław Pochylski, etatowy członek Zarządu Powiatu oraz radni Rady Powiatu w Pile: Krzysztof Pabich i Robert Judycki. Nasze zaproszenia przyjęła również Poseł RP Marta Kubiak, Bogumiła Cybulska prezes Uniwersytetu Trzeciego Wieku, Patrycja Kujawa, szefowa stowarzyszenia „Matki Wariatki”. Gościł też przedstawiciel Stowarzyszenia Kombatantów Misji Pokojowych ONZ – Jarosław Grzebyk, któremu dopingowali koledzy w mundurach. Czytał również Jędrzej Panglisz z pilskiej komendy policji. Dołączyli także uczniowie szkół średnich, nauczyciele, szefowie pilskich placówek kultury. Do czytania spontanicznie zgłosiła się jeszcze uczennica ILO w Pile, tak więc 20 osób odczytało fragmenty, które wybraliśmy z rozdziału 4. - o legendarnych "szklanych domach" i 16. - kończącego powieść. Czytanie „Przedwiośnia” uświetnił występ muzyczny uczniów z Zespołu Szkół im. St. Staszica, wystawa różnych wydań „Przedwiośnia” ze zbiorów Powiatowej i Miejskiej Biblioteki Publicznej w Pile, a także historyczna wystawa przygotowana przez Stowarzyszenie Rajtar Paweł Klityński „My Polacy 1918-1920”. Każdy uczestnik spotkania otrzymał jeszcze pamiątkową kartkę z okolicznościową pieczęcią, którą otrzymaliśmy z Kancelarii Prezydenta RP.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, a następnie kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce.
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania