Nowe wyzwania przed rzecznikami

Data: 20-03-2014    Drukuj     Udostępnij     Udostępnij

Nowe wyzwania przed rzecznikami
W dniach 13 i 14 marca 2014 r. na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim Jana Pawła II odbyła się Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Ochrona konsumentów i jej współczesne wyzwania” z okazji 15 - lecia instytucji  Rzecznika Konsumentów. 


Organizatorem Konferencji był Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II (Wydział Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji, Katedra Administracji Prawa Gospodarczego) oraz Stowarzyszenie Rzeczników Konsumentów.
 
Patronat honorowy nad Konferencją objęli: rektor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ks. prof. zw. dr hab. Antoni Dębiński oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W Konferencji udział wzięło zacne grono wykładowców - zarówno naukowców, jak i praktyków z zakresu prawa konsumenckiego.  
 
Jako jedna z pierwszych głos zabrała Pani Róża Grafin von Thun und Hohenstein, posłanka do Parlamentu Europejskiego, która przedstawiła realizację polityki konsumenckiej w działalności Europarlamentu. Prelegentami byli również wybitni specjaliści prawa konsumenckiego renomowanych uczelni: Uniwersytetu Jagiellońskiego, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz Narodowego Uniwersytetu im. Ivana  Franki we Lwowie.
 
Swoimi wystąpieniami Konferencję uświetnili: prof. zw. dr hab. Ewa Nowińska, dr hab. Monika  Jagielska, dr hab. Jan Olszewski, prof. dr hab. Wolodymyr Kosak, dr hab. Lesław Góral, dr hab. Paweł Fajgielski oraz dr Ludwika Mostowicz, dr Karolina Włodarska, dr Michał Wyrwiński i dr Tomasz Długosz.
 
Swój czynny udział w Konferencji wzięli także powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów z całej Polski, a także przedstawiciele przedsiębiorstw z branż świadczących usług na rzecz konsumentów, m.in. MasterCard, Tauron, Polsat, Orange i Play  oraz przedstawiciele administracji państwowej z UOKiK, URE i UKE. 
 
Dyskusja dotyczyła problematyki konsumenckiej, związanej z: rolą rzeczników konsumentów w ochronie prawnej, ochroną konsumentów i jej współczesnymi wyzwaniami a także ochroną konsumentów na rynku usług energetycznych, telekomunikacyjnych i finansowych.
 
Konferencja przyniosła uczestnikom wiele pożytku. Bez wątpienia udział w spotkaniu pomoże jeszcze pełniej służyć wsparciem osobom potrzebującym.
 
Aleksandra Pęska
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Zapisz się na newsletter