Nazwa sugerowała, że spotkanie, które przygotował Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile, było adresowane do osób po pięćdziesiątym roku życia. Wbrew pozorom, seminarium „Świadomy konsument 50 +” okazało się równie czytelne dla przedstawicieli innych pokoleń. Choćby dla uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Pile, którzy, prowadzeni przez Angelikę Zygmunt, nauczyciela podstaw przedsiębiorczości, najpierw przedstawili kilka zabawnych i pouczających scenek z życia konsumenta, a później z uwagą słuchali prelegentów.
Bogatą wiedzą z obecnymi dzieliła się nie tylko pilska rzecznik Aleksandra Pęska, ale również pełniący identyczną funkcję w Trzciance Miłosz Niedźwiecki. Wiele interesujących faktów przedstawił też komisarz Andrzej Latosiński z pilskiej policji. Spotkanie zamknął bogaty w treść i połączony z ćwiczeniami wykład Szymona Kozłowskiego, ratownika medycznego. Trener pierwszej pomocy instruował obecnych, co należy robić, chcąc ocalić życie potrzebującemu.
Przypomnijmy, że biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pile służy interesantom w poniedziałki, środy, czwartki i piątki od 7:30 do 15:30 (Starostwo Powiatowe w Pile, sala nr 115, tel. 67 210 93 95).