Na korytarzach wymieniono już podłogi na antypoślizgowe, podobnie w sali ćwiczeń i w sali gimnastycznej ułożono wykładziny antypoślizgowe i zlikwidowano progi we wszystkich ciągach komunikacyjnych budynku.
- Udało nam się zakończyć pierwszy etap realizacji projektu w zakresie poprawy dostępności architektonicznej, co ułatwia osobom z niepełnosprawnościami poruszanie się po budynku i korzystanie z sal gimnastycznych. Remont trwał ponad 2 miesiące – mówi Mariola Nosek, dyrektor szkoły.
Na finiszu jest kolejne zadanie z tego projektu. Trwa właśnie montaż platform schodowych, które umożliwią osobom z problemami ruchu wjazd na I piętro budynku.
W ramach prac związanych z udostępnieniem przestrzeni publicznej dla wszystkich w budynku szkoły zostaną jeszcze m.in. wymienione lampy w salach dydaktycznych, co znacznie ułatwi korzystanie z nich przez osoby niedowidzące, czy ze spektrum autyzmu. W szkole zostaną wprowadzone także udogodnienia dla osób niedosłyszących.