20 czerwca Powiat Pilski otrzymał certyfikat wdrożenia „Standardów obsługi inwestora w jednostkach samorządu terytorialnego (JST) Województwa Wielkopolskiego”. Certyfikat w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego odebrał Krzysztof Sadowski, etatowy członek Zarządu Powiatu w Pile, w uroczystości uczestniczyli także przedstawiciele Wydziału Funduszy Pomocowych i Rozwoju Starostwa Powiatowego w Pile.
Celem projektu było doskonalenie jakości procesu świadczenia usług administracyjnych istotnych dla obsługi inwestora w samorządzie terytorialnym. Otrzymanie certyfikatu oznacza, że stworzyliśmy profesjonalne usługi i wysokie standardy działania w tym zakresie.
- Nieustająco wdrażamy nowe narzędzia i wyższe standardy obsługi klienta, a nasi pracownicy podnoszą swoje kwalifikacje w służbie dla mieszkańców - mówi Krzysztof Sadowski, etatowy członek Zarządu Powiatu.
Droga do tego certyfikatu nie była łatwa. To wprowadzenie wielu nowoczesnych narzędzi do obsługi inwestora, m.in. strony internetowej z ofertami dla inwestorów, pomoc w nawiązywaniu relacji biznesowych, zapewnienie warunków do spotkań inwestor - przedsiębiorca, zebranie informacji na temat czynników atrakcyjności inwestycyjnej, podniesienie kompetencji urzędników, którzy brali udział w specjalistycznych szkoleniach.
Do wdrożenia standardów zobowiązało się 65 Jednostek Samorządu Terytorialnego z terenu Wielkopolski, w tym Powiat Pilski. Aby wdrożyć standardy obsługi inwestora należało spełnić 9 z 12 wymogów, gdyż 3 były opcjonalne. Powiat Pilski spełnił wszystkie 12.