15 grudnia w Galerii Vivo odbył się kolejny dyżur Powiatowych Rzeczników Praw Konsumentów z Piły i Czarnkowa. Cennych rad mieszkańcom udzielali: Aleksandra Pęska-Świergosz i Miłosz Niedźwiecki. Dyżur został zorganizowany w ramach kampanii „Rzecznik poza urzędem”, zainicjowanej przez starostę pilskiego
Eligiusza Komarowskiego. Była to już kolejna okazja dla mieszkańców, by poznali swoje prawa jako konsumenci. Termin nie był wybrany przypadkowo. Czas przed Świętami Bożego Narodzenia to okres wzmożonych zakupów.
-
W takim okresie kupujemy w pośpiechu, korzystamy z promocji i nie wszystkie zakupy mogą być trafione. Dlatego warto się dowiedzieć, jakie mamy prawa jako konsumenci, bo nasze zakupy nie zawsze mogą być trafione. Warto zatem wiedzieć, jak towar zwrócić, jak skorzystać z prawa do gwarancji – mówi
Aleksandra Pęska-Świergosz, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów w Pile. Chętnych do rozmów nie brakowało.
- Podczas dyżuru udzieliliśmy 27 porad. Dotyczyły one reklamacji wadliwego towaru, zwrotu dobrego towaru, odstąpienia od umów zawartych na odległość, czy poza lokalem. Nie brakowało również pytań: czym różni się rękojmia od gwarancji – dodaje Aleksandra Pęska-Świergosz.
Z rzecznikami rozmawiali również przedsiębiorcy, mający swoje butiki w Galerii. Pytali o druki reklamacyjne i o przepisy dotyczące rękojmi. Podczas dyżuru rzecznicy rozdawali ulotki informacyjne, druki i formularze reklamacyjne.
Stanowisko rzeczników odwiedził również
Arkadiusz Kubich, wicestarosta pilski.
- Takie dyżury rzeczników poza urzędem są potrzebne. Chętnych do rozmowy z nimi nie brakowało – przyznał wicestarosta.