Z wizytą w Łobżenicy

Data: 07-03-2013    Drukuj     Udostępnij     Udostępnij

Z wizytą w Łobżenicy

W ramach projektu edukacyjnego „Nowoczesny Ogólniak – Kompetentny Uczeń”, z inicjatywy Danuty Buryta – Arndt, nauczycielki w łobżenickim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Tadeusza Kościuszki odbyło się w tamtejszej placówce spotkanie z Aleksandrą Pęską, Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów.



Warsztaty z przedsiębiorczości rozpoczęły się od omówienia ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz różnicach między reklamacją na podstawie gwarancji a niezgodności towaru z umową. - Podając przykłady z codziennego życia, poruszyliśmy temat umów sprzedaży zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa i na odległość. Uczniowie opowiadali przypadki swoich dziadków i rodziców, wyrażając własne poglądy na temat zakupów przez Internet - mówi Rzecznik, która podzieliła się również swoim doświadczeniem w zakresie rozstrzygania sporów konsumenckich oraz wskazała, do kogo można zwrócić się o pomoc w egzekwowaniu swoich praw. Udzieliła także kilku ważnych wskazówek, między innymi na co należy zwracać uwagę przy zawieraniu umów, czego można oczekiwać od sprzedawcy, czy jak dochodzić swoich roszczeń.

Celem tego rodzaju spotkań jest kształtowanie świadomości konsumenckiej młodzieży i pogłębienie wiedzy o prawach obowiązujących na dzisiejszym rynku. Na koniec spotkania młodzież otrzymała przepisy prawne i broszurki informujące, jak właściwie robić zakupy w Internecie.

Zapisz się na newsletter