Przeszło kilkadziesiąt porad udzielili eksperci podczas dyżuru Powiatowych Rzeczników Konsumentów z Piły, Złotowa i Czarnkowa. Był to kolejny wspólny dyżur rzeczników z trzech powiatów w ramach kampanii „Rzecznik poza urzędem”, którą zainicjował starosta pilski Eligiusz Komarowski.
- Sygnały, które docierają do mnie podczas spotkań dowodzą, że mieszkańcy naszego regionu mają coraz lepszą wiedzę w zakresie prawa konsumenckiego. Myślę, że na ten stan, niewątpliwie wpłynął model pracy rzeczników – mówi starosta pilski Eligiusz Komarowski. - Obecność blisko potrzeb i problemów konsumentów, a także fachowa pomoc ekspertów to w mojej ocenie niezbędne wsparcie. Chcemy kontynuować tę formułę. Myślę, że jest to bardzo dobra forma komunikacji, która daje mieszkańcom wiele korzyści.
Podczas kilkugodzinnego dyżuru mieszkańcy mieli sposobność do skorzystania z fachowej porady w zakresie praw konsumenta. Eksperci na pilskim Targowisku odpowiadali na pytania dotyczące m.in.: reklamacji towarów z tytułu rękojmi i gwarancji, zwrotu dobrego towaru, umowy poza lokalem, zakupów przez Internet. Ponadto zainteresowani pytali o wątek paragonu jako dowód zakupu czy spraw windykacyjnych. Nie zabrakło pytań o rachunki za prąd i ogrzewanie.
- Bardzo cenimy te spotkania, bowiem dzięki nim możemy w jeszcze szerszym zakresie świadczyć pomoc mieszkańcom. Znajomość prawa konsumenckiego jest bardzo ważna. Wiedza, którą mogą pozyskać mieszkańcy, podczas dyżurów daje podstawy do podejmowania konkretnych działań. – mówi Aleksandra Pęska-Świergosz, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pile. – Sprawy z jakimi zgłaszają się do nas zainteresowani są nierzadko podobne. Myślę, że czas spędzony w terenie zaowocuje jeszcze lepszą świadomością mieszkańców w obszarze prawa konsumenckiego.
O kolejnych dyżurach Powiatowych Rzeczników Konsumentów będziemy stale informować na powiat.pila.pl